Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Cuma, Mayıs 20, 2005

Fantazi Filmler ve star wars 3

Gercek şuki bir arkadaşımın beni götürmesiyle gittiğim bir fantezi film 'star wars 3'....Aksi halde gitmek aklıma gelmezdi. Ama aklıma gelmemesi filmin suçu..
Çocukluğumuzdan bu yana duyupta hayatımın hiç bir karesinde beni cezbedememiş bir yapıt.. Gittim ve tüm olup biteni star warsta tüm olup biteni çözdüm... aslında fantezi filmlerde ilgi cekici bir sey bulamamak benim hatammıdır bilmem ama henri pıtır ve yüzüklerin efendisinde de benzer duyguları hissettim...
Gelelim star wars 3'e ; filmin ilk 15 dakikası goz kapaklarıma inen ağırlığı kaldırmakla göz kapak kaslarımı geliştirip filmin sonrası için kendimi hazırladım.. kaslarımı iyice geliştirdikten sonra dilini inceledim.. gerçekten anlaşılır clear diye tabir edebileceğimiz masum bir ingilizceye sahip.. Bir süre alt yaziyi okumadan filmi dinledim.. anakinin sapıtmasıyla ilgimi konuya odakladım.. Bu tür yapıtlarda tek dikkatimi çeken filmde kullanılan teknoloji.. İmajı olusturmaktaki yaratıcılık.. Bunda da persfektif açıları beni baya bir eğlendirdi.. kocaman bir geminin başka bir gemiye yakalaşarak minicik kalması oldukça eğlenceliydi.. Filmde akılda kalana müthiş sahnelerde yok değil tabii. ilki anakinin eşi ile olan seni seviyorum diyoluğu idi.. teknolojide ciddi yol alınmış bi dönemde kılınç kullanan acaip yaratıklara binen tipler oldukça ilginçti.. herkesin gırla öldüğü bi ortamda anakinin eşine düzenlenen cenazede anakinin ne kadar önemli biri olduğunu anlatan bir sahne... son olarak obi one ın deveyle çocuğu getirmesi bize çocuk getirme görevinin leyleklerden önce develerin bir misyonu olabileceği...irdelenebilecek çok şey vardı kesinlikle... Merak edenler varsa filmden çıkan dersler ki çıkartmak lazım her zaman.. bir ruyadan dolayı savaş çıkartmamak lazım ikincisi ve önemlisi beş serisini izlemediğin altı serilik bir filmin tam ortası olan 3.süne gidipte fanatiklerin tepkisini almamak lazım..