Yaklaşmış Ama Tutturamamışlar
Hepimizin bildiği bir reklam ''Profilo''.. Sevgili Kadir İnanır ile çekilen ilk seri.. Bakışlarıyla ortalığı patlatan jön.. Ve reklamın sonunda patlamayan bir cam.. Bir türlü patlatılamayan cam... Şimdi reklamda vurgulanmak istenen profilonun dayanıklılığı ise.. Şunu ayan beyan söylemeliyim ki dayanıklı olan profilo ev aletleri değil cam... Kadir baba camı kıramadı...Bugünlerde mahalle aralarındaki camcılardan akıllı birinin 'Kadir babanın patlatamadığı cam' şeklinde bir reklam çalışması yapması beni çokta şaşırtmaz... Bu açıdan yaklaşıldığında çokta yerine oturmayan bir reklam..
Bu konuda eskilerden hatırlayacağınız Cüneyt Arkın ın uçan tekme ile vurduğu bir buzdolabı vardı ki kesinlikle dayanıklılığın çok daha net altını çiziyordu.Ama olayı illa reklam şirketine lehine çevirmek ve onların fikirlerini boşa çıkarmamak gibi garip bir amacımız olsa; bu durumda diyebiliriz ki Profilo ürünleri Kadir İnanır ın dikkatini çekmesi sonucu bakışların etki gücü azalarak camlara etki etmemesi gibi bir yorum getirebiliriz.. Ama burada da farkettiğiniz gibi yine profilonun dayanıklılığı değil dikkat çekiciliği gibi bir hususiyetin altı çizilmiştir ki ama bu konuda ürünün reklam yapmasını gerektirecek farkedilir bir çalışması yok... Yani sözün özü.. hafif esprili bide sonunda profilo ismi geçen unutulmaya yüz tutan Kadir İnanır ın hatırlatıldığı hedefi ıskalanmış bir reklam, gerisi size kalmış...
2 Yorumlar:
katılmıyorum.
bir defa herkes oradaki esprinin beyaz eşya ile alakalı olduğunu farkediyor. biraz muhalefet olsun diye yazılmış birşey gibi geldi. kimse anlatılanlarda kelimeleri literal hali ile ele almaz ki. arkasında yatan görünmeyecek kadar fazla gizlenmişse o zaman sorun olabilir. sadece belli zeka seviyesi sizin hedef kitleniz ise o zamanda sorun yok.
12:30 ÖÖ
tipyediye cevap niteliği içermektedir: yorumlara yorum olmazmı ki diye düşünmedim değil:) ama arkadaşın yaklaşımına saygılıyız tabiki.. altını çizmek istediğimiz profilo gibi profesyonel bir ürünün ve şirketinin reklam strejisindeki hayal kırıklığımızdır.Reklam şu olmamalıdır ki; alakasız bir senaryo sonunda sadece ürünü gösterip sloganı söylemek.en azından profiloya yakışmaz. bu durumda hitap ettiğim kitleye zeka seviyesi gibi tamlamayla gizli göndermeler tarafımca hoş karşılanmamış olup bu kitleye kendisininde girdiğini yorum yapmasıyla gösterdiğini belirtirim..
1:16 ÖÖ
Yorum Gönder
<< Ana Sayfa