Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Cuma, Mayıs 20, 2005

Şarkılarla Büyüdük Biz

Çocukluğumuz... Özlemle çoşkuyla aradığımız günler... top peşinde koşup kuzu meleşmelerine karışan şarkılar.. Evet evet şarkılar dedim. Bunlardan bir tanesini geçenlerde duydum ve dumur oldum.. Bu şarkıyı zannediyorum bir çok kez duymuş ve ilk kez dinlemiştim heralde... Sizlerde biliyorsunuz onu..Sözleri şöle başlıyor.. '' Yağmur yağıyor, Seller akıyor, Arap kızı camdan bakıyor''. İlk baktığımızda masum şarkının temelinde bir felaket tellakçısının seslendirdiğini farketmemek çokta zor değil. Kayıtsız arap kızın ortalığı sel götürürken sadece camdan bakmasıda tam bir sansasyon.. Kimdir bu arap kızı? Nedir ondaki bananecilik hissi? Yarın birgün ''deprem oluyooor, evler sallanıyooor, aynı kız hala serediyoor'' şeklinde bir şarkı bu şablona çokta yabancı değil.. Kaldıki bu halka maledilen çocuk şarkılarının yine bizim çocuklarımızı bir felaket haberiyle eğlendirilmeye çalışılmasıda hiç hoş bir durum değil.. ben burdan yetkililere sesleniyorum. Sayın yetkililer biz felaket şarkılarıyla eğlenen bir çocuk istemiyoruz. Toplatın bu çocukları. İlginize teşekkür ederim.