Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Pazar, Şubat 15, 2009

HAYATIMIZA SIZAN KELİME ''VİZYON''

Ey vizyon sahipleri! Bilirsiniz vizyon sahibi hint asıllı rus iktisatçının çok bildiğimiz bir sözü vardır ''görüşü bakış seziş, berduş'. Hadise tüm çıplaklığıyla ortada, birşey söylemeyeceğim, oturun düşünün:) Bu arada tüm çıplaklığıyla ortada olan hadisenin herkesin tanıdığı hadiseyle sadece isim benzeşmesi var, konuyu saptırmayın :)

İşte bu güzel deyişle konuyu vizyona getirmiş olduk :) olduk olduk, itiraz edenler var gibi ama olan oldu:)

Daha bir kaç seneye kadar sadece televizyon kelimesi içinde kullandığımız vizyonu artık dilimizden düşürmez olduk, bizim için bir kurtuluş yolu, çıkış yolu ümit yolu haline geldi. Peki onu bu hale kim getirdi ve neden? işte bu soruyunun cevabını bulacaz, biraz konuyu irdeleyeceğiz, sallayacağız, belkide sarsacağız.

''Vizyon sahibi olmak'' günümüzde kişiyi ayrıcalıklı kılan, tercih sebebi kılan bir vasıftır, peki nedir bu insanların diğerlerinden farkı, tek bir fark var bu canlıların geleceğe dair planları vardır, bu bireysel olduğu gibi kurumsalda olabilir, bu noktada kurumsal vizyona sahip akıllar kıymetli olarak değerlendirilir ki doğrudurda. Ama plan nedir? kimin menfaatine, kim eksenli, ne için gibi sorular önem kazanacaktır, bir kere bu plan ne olursa olsun meseleyi alıp bir üst basamağa çıkarmalıdır, dimi. temelde zaten bu bekleniyor, ozaman biraz toparlıyım, demekki bireysel veya kurumsal anlamda geleceğe dair planı, hedefi hayali olan insanlar vizyon sahibidir.

Herkes geleceğe dair plan yapar, hayal kurar oyle değil mi, diyebilirmisiniz benim planım yok, ot gibi yaşıyorum, birinin üstüme basarak belimi kırmasını bekliyorum diye, hayır, peki hayalleri olmayan, kuramayan? bakın boyle arkadaşlar varsa onlarla özel bir yazıda hitap edebilirim, şimdilik hayalleri olanlar muhatabımdır :) plan var hayal var ama kimse size bireysel anlamda da olsa vizyon sahibi demiyor, demiyorsa bunun tek bir sebebi vardır, oda kimseye hayallerinizden ve planlarınıdan bahsetmiyorsunuz demektir, yada kendinizi kandırıyorsunuz:)

İşin ilginç noktasını sizinle paylaşıcam, hazır olun, size oyle arkadaşlardan bahsedeceğim ki, onlar kendilerini çok iyi bilir, bunların vizyonun gerekliliğine inansalarda iradelerini kullanarak bir vizyona sahip olmayan insanlardır.. Bakın ben dedim, sert yazarım, kaşırım, çok pis deşifre ederim. ben gerekirse bu tiplerin burada tek tek ismini verirrim ama vermicem, öyle değil mi feridun:)

Bu tip arkadaşlar hayatlarında vizyon sahibi olan arkadaşalarının vizyon genişliğinden beslenip kendini iyi hissetmeye çalşan vizyon adına copy paste sohbetlere giren ve toplumda kamufle olmuş insanlardır. Bunlar plansiz hayalsiz canlılardır, plan ve hayalleri gelip geçici hevesler içindir, vizyon için söylüyorum bakın altını çizerek belirtiyorum ki, vizyon için uzun soluklu plan ve mantıklı hayallerin sistematik olarak hayata geçirilmesi esastır.

İşte çok kişinin gol yediği noktaya geldik... Bizler (kim oluyorsak bu bizler dediğim güruh :)) ) uzun soluklu işlerde dalağımız şişen tipleriz, sistematik takip gerektiren işlerde sabırsız tipleriz, bunun için planlar zamanla yerini hayale bırakıyor, ve hayalleriyle yaşayıp hiç bişey yapmayan canlıların sayısı artıyor. Bakın buradanda şu sonuca hep beraber vardık; kişi var olan hayallerini ve planlarını gerçekleştirme adına gayret sarf etmezse kabız olur:)) şaka bir yana gayret olmazda planlarda hayalleşir, gayret olursa hayaller plana dahil olup hayat bulur ve sen vizyon sahibi olursun.

Bakın bu zamanda birşey sahibi olmak kolay iş değil, ama bir sürü hiçbir şeyi olmayan insan yığınları var. Aklınızı başınıza devşirin, sizde var olanı dışarı çıkarın :))) Bakın yanlış anlayan olmasa ben gülmem, ben size ne diyorum sen gidip ne hayal ediyorsun, sonra bana dersin ben söylediğini yaptım kimse bana vizyon sahibi demiyor diye :) plan yapın ama önce plan yapmayı öğrenin, ben yazacam bu konuyla ilgilide yazıcam, ooooff of bedava eğitim bunlar bedava :) ve güzelce bunu hayata geçirmeye çalışın, bunu önce bireysel anlamda kendiniz için sonrada içinde bulunduğunuz sosyal yapı için yapın (iş,şehir, ülke, memleket,dünya ... gider bu böyle). Yapın ki vizyon sahibi olun, yoksa öööööle bakarsınızda hayat bitiverir.

Feridun seninde tek sahip olduğun vizyon 'televizyon'', hadi kapa onuda yat, hadi aslanım, vizyon özürlüm, hadi bakalım, afferiiin. şşşşşt feridun uyudu bende daha çok yazmıyım, bu yazıyı okuduktan sonra metekareye düşen vizyon sahibi sayısının arttığını görür gibiyim, buda benim rahat uyumam için yeter, selametle :)

3 Yorumlar:

Blogger Haydar Durusoy dedi ki...

Sevgili Fuat Bey;

zannediyorum yazının babacanlığından olsa gerek size abi diyesim geliyor.
Fuat Abi;

Yazınızı sonuna kadar okudum;
bir sonraki yazınız için bekler oldum;
ama feridun bey diye biri yoktur umaarım ;

10:26 ÖÖ

 
Blogger tipbir dedi ki...

sevgili haydar, feridun benim yardimcim, sağ kolumdur, aslında yoktur, fakat herkesin feridunu içindedir :P ben sizlerin içindeki feridunları çıkarmak için burdayım :)

11:42 ÖS

 
Blogger tipbir dedi ki...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

11:42 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa