Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Perşembe, Haziran 02, 2005

Bu Soru Bizimdir Bizim Kalacak..

Hayatımızı yaşarken çok sık kullandığımız cümleler ve sorular vardır.. Bunlardan dikkatimi celbeden (nasıl birşeyse bu) biri de ''hiç mi yok? '' sorusudur..

Şimdi bir düşünün yok olan bir şeyin ''hiç'' i nasıl olabilir.. Yani birşey ya vardır ya yoktur.. Ama bizim insanımız bu soruyu kullanır. Çünkü bilirki bu sorudan sonra ''evet biraz var ama...'' gibi bir cevapla karşılaşma ihtimali vardır:)

Yani demek istediğim, bizim insanımız sote denilen gizli bölmeye mutlaka birşeyler koyar ve yokmuş gibi hareket eder:)) Onun içindirki her zaman bir şeyler vardır.. Tedbirli insanlarız vesselam..

Vatandaş: Abi biraz borç verirmisin?
İsmet : Valla yok yaa.. olsa canım feda..
Vatandaş: Abi hiç mi yok? (kritik soru)
İsmet : Var ama.............(soruya sebep olan muhteşem cevap)

Gördügünüz gibi ismet yadırgamadı soruyu:))) Aslında komik olan budur.. Ben bunu farkettikten sonra bilerek insanlara soruyorum çok eglenceli oluyor.. Size eski iş yerinden bir kaç diyaloguma örnek vericem.. Ama muhatabım zeki biriydi espriyi yakaladı.. İşte dialoglar;

-Hatice hanım bana fax geldimi?
-Hayır
-Hiç mi gelmedi? *
-Aaa evet bir kaç satır gelmiş:))))

-Hatice hanım Mustafa bey odasında mı?
-Hayır yok..
-Hiç mi yok? *
-Aa evet kolu burdaymış efendim:)))

Ben bu sorunun bizim insanımıza ait olduğunu düşünüyorum.. Bu soru bizimdir bizim kalacak... Kesinlikle komik bir soru.. Sizde sorun sizde eğlenin.. Deneyin vazgeçemeyeceksiniz..

3 Yorumlar:

Blogger tipyedi dedi ki...

işte türk milletinin herşeyin bir oluru vardır düşüncesini yansıtan nadide bir örnek. biz işimizi biliriz, esneriz, bükülürüz, bir çözüm yolu mutlaka buluruz. kanunları, kuralları bile kafamıza, menfaatimize göre esnetiriz.

iyi birşey mi bu? bence bazen iyi bazen çok ama çok kötü. bu da insanın niyetiyle alakalı. yinede bir özelliğimizdir.

neden biz böyleyiz de batılılar kuralcı? doğuyla batı arasında kalmışlığın yansıması gibiyiz. az ondan az bundan.

12:41 ÖS

 
Blogger tipbir dedi ki...

aslında dediklerinle çok ilgisi yok..:) sadece temkinli bir yapıda olmamızdan kaynaklı gelişen bir olay.. batılılar bunu daha kurallar çerçevisinde yapmaya çalışıyorlar.. ama türkün zeki , çevik ve atılgan olduğunu herkes biliyor.. bir arada kalmışlık değil bu abicim.. sadece insanların düşünmeden bilmeden otomatik sorduğu masum komik bir soru.. kasmaya gerek yok o kadar derin bir mevzu değil:)))

1:30 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

herkes kabiliyeti ölçüsünde derini görür. benim yorumumu benim derinliğimde olanlar anlasın.

6:14 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa