Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Çarşamba, Mayıs 25, 2005

zaman mı hızlanıyor biz mi yavaşladık!

günler aylar yıllar akıp gidiyor. akıntı hızlandı sanki.

yahu teknoloji kendimize daha fazla zaman ayıralım diye geliştirilmiyor mu? yoksa amacı mı şaşırdık. teknolojiyi geliştirmek için daha fazla zaman harcar olduk.

sonuç zaman fakiri para zenginleriyle para fakiri zaman zenginleri dolu bir dünya.

kendine zaman ayırmadıktan sonra paranın, kazanmanın ne alemi var. hareketlerime dikkat ediyorum. hep bir acelecilik var. uyanır uyanmaz koşuşturmaca başlıyor. işe yetiş, işte dolu dizgin koştur (telefonlar, toplantılar, mailler, ıvırlar zıvırlar), akşam eve dönünce bile kafamda herşeyi planlamış ve biran önce tamamlamaya mecbur bir acayip tavır içinde oluyorum. yemeği ye, televizyonda şu programa yetiş, şu kitabı oku, internette şunları hallet.

şartlı refleks haline gelmiş koskoca bir hayat. sadece yaz tatillerinde iki haftamıdır kendimi toparlamam için bana tanınan süre. eh, buna da şükür mü diyelim. yok yok. frene basmaya karar verdim. şu an yazı yazma hızımda dahil olmak üzere herşeyi yavaşlatıyorum. yemeği artık çiğnediğimi hissederek yiycem, bisiklete bindiğimde dağ tepe çıkmak için pedallara çok asılmıycam. yavaş yazıcam, tane tane konuşucam (aa bir tek bu kalmış elimde, bak bunu yapıyorum zaten), adımlarımı bile yavaşlatıcam.

e bu defada hayatta yaptıklarımın, başardıklarımın sayısı hayatı yavaşlatma hızıyla paralel olarak azalacak. (mı acaba) hiç sanmam. sadece kendimizi kandırıyoruz. biraz yavaşlasak, herşeyin tadını çıkarmaya çalışsak birşey kaybetmeyiz. kendimize işkence ediyoruz şu kısacık hayatta.

bundan sonra herşey yavaş yavaş.

2 Yorumlar:

Blogger tipbir dedi ki...

zamana yonetemeyenler zamanin kendilerini yonetmeye boyun eğmiş kimselerdir. Hizlandığını zannettiğin zaman değil senin önünü alamadığın ihtiyaçların.. yok öle ben zamanı yavaşlatıcam yok zaman makinası yapıcam kimseyi bindirmicem.. olmaz.. yapacaksan herkes faydalansın.. dediğin para fakiri zaman zengini veya zaman fakiri zengin olayı bir kaos.. seçeceksin birini.. Mr. Tecrübe ne demiş: Hayat birgün rahat edicem diye hergun çalışmaktır (rahatsız olmak yani).. bak ole karar falan almak yok.. hersey aynı hızda gitmeli bu iş bağıl hızla alakalı.. sen yavaşsan zamanı hızlı gorursun.. Şayet hızlanırsan bu sefer zaman yavaş gorünür.. O zaman hizlan kardeşim.. Hızlanki zaman fakiri olma.. bide refleks diye bi şart koymuşsun ben boyle bir şart kabul etmiyorum sen kimsin ki.. muhafızlar götürün bunu..

7:09 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

sana bay calimerodan bir nağme. ama haksızlık bu öyle değilmi.

olm benim iki elim bir ağzım birde burnum var. kim isterki beş kulak dönde aynaya bak hey diyorum.

yavaşlıyoruz. jury has the verdict olayı. kırdım kalemi.

7:21 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa