Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Perşembe, Mayıs 26, 2005

selo pabucu yarım

çocukken garip garip tekerlemeler bilirdim.
bir kısmı hala aklımda. istesemde çıkaramıyorum.
insanın yüzüne yüzüne bakan fasülyeler baklalar, kremalı çörekler sütlü börekler... neler vardı sahi diyenler için sourtimes'te şöyle küçük bir aramayla hafızayı tazelemek kolay.

benim gelmek istediğim nokta bunları üreten zihniyet. bunları kim uydurur hep merak etmişimdir. bir defa büyük olmadıkları çocuk tayfasından oldukları kesin. hangi büyük kafasındaki kabuğu sıyırıp, derinleşmiş mantık izlerini aşıp bu kadar kreatif bu kadar özgün ama bağlantısız, alakasız şeyler uydurabilir ki. ama hangi çocukta hem müziği tınısı, hem sözleriyle kafandan istesende bir hayat boyu çıkaramayacağın kafiyeli şeyler düşünebilir.

bir ihtimal dünün çocukları olan şu anki reklamcılar diyorum. o devirlerde (ben çocukken, taş devri) adam olacak çocuk havasında biz tekerleme tüketicilerini gözlerine kestirdilerde beyinlerimizi yıkayıverdiler. Eminim şu anda dünyanın bir yerinde (mim!) 7-8 yaşlarında bir çocuk tüm çocukların dilinden düşüremeyecekleri, hayal güçlerini daldan dala zıplatacak şeyler uyduruyordur (akıllarına kazıyordur mu diyelim).

AA evet, o tekerlemeyi ben uydurmuştum.
Bunu söyleyecek biriyle karşılaşmayı umuyorum bir gün.

2 Yorumlar:

Blogger tipbir dedi ki...

şimdi şarkılar çucukların gelişimine etkili şeylerdir.. büyüklerin bunlım şarkılarındansa onlara ait şarkıların olması gelişimleri için gerekli.. bide şöyle düşün dünün şarkıları bugünün koskoca adamlarının temellerinde katkısı oldu.. bugün yıldız tilbe dinleyen rock dinleyen veya arabesk şarkılar dinleyip kutu kutu penseyi bilmeyen bugünün çocukları yarın ne olcak bakalım.. ruh ve düşünce olarak sağlıklı birer fert olabileckler miki? bunları içindeki çocuğu öldürmeyen dünün çocukları uyduruyor.. ama biz yarınlara çocuk şarkısı bırakıyozmu? yaw istemden çok guzel şeyler soyledim.. bi tanede ben yazayım çocuk şarkısı.. ileride bir çocuğun ağzından duyar aaa bunu ben uydurmuştum, bunu söyliyecek biriyle karşılaşmayı umuyordum derim:)

12:53 ÖÖ

 
Blogger tipyedi dedi ki...

sevgili miki,

galiba sorumun cevabını buldum. dandini dandini dastana gibi garip sözleri olan ninni bunu bulmamda etkili oldu. bence uçuk kaçık düşünceli anneler uyduruyor. kaçık derken kötü anlamda değil.

ama her birine ayrı duygularda yüklüyor, çek çek amca burnu kanca biraz alice harikalar diyarında garipliğini taşırken bir küçücük tavşancık varmış çocukları hüzünlendiriyor. birde bezirgan başı diye bişey vardı. dinledikçe clementine seyrediyo gibi olurdum. tırsardım.

9:08 ÖÖ

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa