Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Pazartesi, Temmuz 25, 2005

Akıllı adamlar nerelerde?

Malum, üniversite sınav sonuçları açıklandı.

Devlet okulundan mezun biri olarak osmanlı yıllarından kalma gelenekçi bir "erkek" lisesinden mezun olmanın gururu ama "fen" lisesi seçkinciliğini yaşamamış olmanın (yahu lisedeyken ne çok beğenirlerdi kendilerini, yoksa hala?) memnuniyeti ile lise zamanlarımı hatırlattığından olsa gerek yıllardır televizyonda ÖSS (bizim zamanımızda ÖYS idi iki sınav vardı) sonuçları açıklandığında birincileri izlemekten keyif alırım.

Genelde tablo aynıdır. Üzerlerine FEM, Final vs. dersane tişörtleri geçirilmiş arkadaşlar yıllar boyu çalışmanın getirdiği asosyallik üzerine aniden televizyon haberi olacak kadar popülerleşmenin yani gündemimize girmenin şaşkınlığını yaşarlar. Kanaldan kanala atlar ama her defasında her yıl aynı şeyleri söylerler. Çok çalıştım, karşılığını aldım.

Bu hikaye iki yola ayrılacak, biri bu arkadaşların geleceği diğeri ise bu yılın güncel bir hadisesi ile ilgili.

Efendim, ilkin bu yılki birinciler arasından birinin dikkatinizden kaçmadığı düşüncesiyle kendisini buraya konu(k) etmek isterim. Evet, eli telefonlu olan.

Tamam çocuktur dedim, geriye dönüp haber hatıralarına, gazete küpürlerine baktığında çok utanacak dedim ama o nasıl bir ego'dur. Arkadaş gözleri havada elinde bir telefon ve herkes etrafında sorular sorup konuşuyorken, ailesi yanında oturuyorken kimseyi tanımaz edada.

"Alo, ben dünyanın en zeki insanı kimsin? Ha bill senmisin. Tabi microsoftta çalışırım okul bitince dur sakin ol"

Brrrr. Ekran ve resimlerdeki tavırlar "The Ego Itself" adında sanatsal bir çalışmaya malzeme edilebilir. Sakin ol çocuğum. Yavaş yavaş..

Diğerlerine şöyle bir göz attım, sadece zeki değil akıllı çocuklardı. Hele biri son derece alçak gönüllü ve herkesin duygusal anlamda uç noktalarda dolaştığının ve bunun normal olmadığının farkında. Aferin dostum, önemli olan her nerede olursan ol insan olmak değil mi? Seninle gurur duyuyorum.

Uzatmayalım. Bu arkadaşlar ve benzerlerinin geleceğine geçelim.
Yarınki yazıda..