Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Perşembe, Temmuz 21, 2005

Fantastik dünyanın dayanılmaz cazibesi


?Pleasure to meet you?, Harry said smiling and holding out his hand for Krista to shake. ?Harry Potter, an honour to meet you" (Fan fiction)

"YENİ ''HARRY POTTER'' ABD'DE İLK 24 SAATTE 6,9 MİLYON ADET SATTI." (Haber siteleri)

"Filmi anneyle beraber izlemek tehlikeliymiş. kendini filme fazla kaptıran anne eline bi sopa geçirip bütün ev işlerini "homulus bubulus" diyerek yapmaya çalışarak maymun oluyor" (Sourtimes, Harry potter, 187. entry)

Tipbirin yüzünü ekşiteceğini biliyorum. Fantastik edebiyat ve bunun uzantısı olan sinemadan hiç hazzetmez. Ama dünyada en çok ses getiren, para kazandıran, ödüller alan kitaplar, filmler kısacası bizi en çok etkileyen ve sürükleyen sanat fantastik bir dünyayı anlatıyor.

Bakalım TDK ne diyor. "fantastik -ği sıfat Fransızca fantastique, Gerçekte var olmayan, gerçek olmayan, hayalî."

Gerçek bizi o kadar bunaltıyor ki hayal gücümüze kaçıyoruz. Hayallere dalmak büyük bir zevken başka insanların hayallerini okumak, izlemek daha da büyük bir keyif. Diğerlerini izlemenin keyifli olması hali hayal güçlerinin derinliği ile ilgili olmalı.

"Sadece hayal ederek ingiltere kraliçesinden daha zengin olabilirsin"

Biz gaz kitap (kişisel gelişim) serisinde bu cümleye rastlasam bir tarafımla gülecekken JK Rowlings'in serveti ciddi düşündürüyor.

Kardeşim, ilk LOTR serisini almış ve okumaya dalmışken uzmanlık alanım dışında okumayı zaman kaybı gören ben anlattıklarıyla dalga geçip benzer birşeyi bende yazarım demiştim. Düşündüm, düşündüm.. İşin içinden çıkamadım. Neyle alakalı bu dedim.

Münihte metrodayken Isartor dediğinde Tolkiens isimleri buradan mı esinlenmiş dedim kendi kendime. Çok gezmek çok farklılık görmekle hayal gücünün derinleşmesi belkide paraleldir dedim.

Ama Rowlings evinin kadınıyken ve geçinmeye dahi zor para bulurken Harry potter'i, hogwards'ı sadece annesinden duyduğu hikayelerin beyninde yoğrulması ile mi uydurdu?

Önce bir harita çizmeli belkide. Şehirleri, ovaları, dağları isimlendirmeli. Sonra şehri, mahallelerini, önemli yerlerini. Zaman dilimini belirlemeli. LOTR ortaçağda geçiyorken buharlı trenleri ve komik arabalarıyla Harry sanki 1950lerde yaşanıyor.

Sonra karakterler ve özellikleri belirlenmeli. En sonunda da hikayeyi çizmeli. Hayal gücü kadar sistemli çalışmak ta fayda verebilir..

Her ne olursa olsun insanın ara sıra hayal gücünü yoklaması gerektiğini düşünüyorum. Belki de geleceğin en çok okunan kitapları bu satıları okuyan birinin klavyesinden dökülecek. Birşeyler denemekte fayda var, yazmalı.. Tipler olarak biz de bir fantastik hikayeye başlayacaktık bu blogtan. İlk adımı atacak arkadaşıma hatırlatma kabilinden duyrulur.

2 Yorumlar:

Blogger tipbir dedi ki...

fantastik hikayeler.. garip yaratıklar ve gerçek olmayan canlıların üstün güçleri... bu tarz benim ne film nede oyun bazında hiç ilgimi çekmedi.. hayal gücüm yok değil belkide çoğu kişiden daha hayalperestim ama gerçekle alakalı olması muhtemel hayaller.. kendimi kandırdığım şeyler değil:) hikaye olayını havamda hissettiğim bir gün başlıcam:) Bekleyin anacııım

10:17 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Merriam webster der ki; (fantastic)

a : based on fantasy : not real b : conceived or seemingly conceived by unrestrained fancy c : so extreme as to challenge belief : UNBELIEVABLE; broadly : exceedingly large or great

Imagination;

1 : the act or power of forming a mental image of something not present to the senses or never before wholly perceived in reality

bulunsun istedim. Sözlüğe bakmayı adet haline getirmek lazım. TDK web sitesi ve merriam webster güzel kaynaklar.

1:12 ÖÖ

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa