Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Perşembe, Temmuz 21, 2005

Bir Özlemdir Kahvaltı



Nedir kahvaltı? En son ne zaman yaptınız? Böyle bir alışkanlığınız var mı? Evet bir özlemdir kahvaltı.. açık bir çay, kızarmış ekmekler, peynir, zeytin, domates.... Hayalleri süsleyen bir olay, bir andır kahvaltı..

Sevgilerin birleştiği, büyüdüğü, keyiflerin doruklara çıkıp muhabbetin sebebidir kahvaltı.. İştahları açan, vazgeçilmesi zor, bitmesini istemediğiniz anlardır kahvaltı..

Bu özel an için bir de özel bir gün vardırki.. o kahvaltı kavramını bambaşka bir boyuta taşır.. Evet pazar kahvaltılarından bahsediyorum.. Sizleri bilmiyorum ama ben kahvaltıya hasret ve hep pazarları bekleyen gurbette kalmış aşıklar gibi pazara kadar hasret türküleri söyleyen aç bir maşukum:)

Bir kere bir kahvaltıyı güzel yapan iyi bir çay, taze bir ekmek, iyi bir peynirdir.. Ve tabiki çeşidin çok olması.. O pazar sabahlarının sofranın zenginliği ilk olarak insanı bir anda bu dünyadan koparıp bambaşka alemlere götürür..

Neden bu kadar önemlidir dersiniz.. Ben söyliyim.. Çalışma temposunun arttığı yaşamda insanın kendine böylesi bir vakti ayırma olsılığı iyice düşüyor.. Ama pazar gününün sabahı tüm aile fertleriyle bir arada güzel bir sofrada toplanmak bir anda kahvaltı olayını özel ve vazgeçilmez yapıyor.. Belki hergün düzenli kahvaltı edebilseydik bu kadar özel olmayacaktı.. Ama herşeye rağman keyifli ve sevgili dolu pazar kahvaltıları özlenecek bir kavram bence..

Hatta bu konu ile ilgili insanlar programlar bile yapar.. Pazar kahvaltısını şurada yapalım, doğayla içiçe olalım gibi planlarla bir özveri gösterirler..

Kahvaltı kahvaltı kahvaltı... gelin bu pazar.. saat 10 gibi kalkalım.. süper bir sofra hazırlayalım.. Mümkünse balkona açık havada.. ve hepberaber.. sevdiğimiz insanlarla bu doyumsuz anı paylaşalım ve bu keyfin son zerresine kadar tadını çıkaralım.. offf pazara kaç gün var ya:)

3 Yorumlar:

Blogger tipyedi dedi ki...

Kahvaltı neredeyse unutmaya başladığım bir öğün. Tabi geçiştirmelerden bahsetmiyorum.

Türkiye'nin çeşitli yerlerinde kahvaltı ile ilgili değişik alışkanlıklar var. Mesala ziyarete gittiğim bir bölgede kahvaltıda ciğer kızarttıklarını görmüştüm, hatta balık yiyen varmış.

Benim için de kahvaltı peynir demek. Ama ne kadar çok çeşit olursa o kadar mutlu olurum.

Türkiye peynir açısından iyi durumda bence. Diğer ülkelerde çorap kadar kokmadıkça yenmeyen ünlü peynirler var.

Alışık olduğum için mi damak zevkim bu şekilde yoksa damak zevkim bu şekilde olduğu için mi Türk yemek tarzını seviyorum..

4:35 ÖS

 
Blogger tipbir dedi ki...

gel seninle bir kahvaltı programı yapalım.. nedersin?

10:09 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Yaptık ya geçen pazar bizde. ondan önceki pazar bizde ve ondan önceki pazar bizde. ama diyorsanki bu defa ben hazırlıcam iyi derim.

Sabah 6 gibi kalkar bisiklet turu atarız. Akabinde fırından sıcak ekmek ve bilimum unlu mamülleri toplarız. Güzel olur.

12:37 ÖÖ

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa