Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Pazartesi, Temmuz 11, 2005

Münih: Aşık olduğum şehir (Bölüm 3)

Ludwigstrasse'ye Odeonsplatz durağında inerek doğrudan ulaşabiliyorsunuz. (Bu arada metro haritasını buldum ayrıca anlattığım tüm bölgelerin panoromik fotoğrafları burada)


Odeonplatz'da yer alan süprizimiz bir heykel. Die Heldherrnhalle. Diğerlerinden farklı olarak bu boyut açısından hayli etkileyici.

Büyük meydana bakan bu heykel genç bir bavyeralı erkek ve yanında bir kadın. Erkek, bavyeranın flamasını elinde sıkıca kavramış. Heykelin bulunduğu kaide doğrudan meydana bakıyor.

Heykele bakan yön

Ludwigstrasse (heykel arkamızda)

Bölgeyi panoramik olarak şuradan izleyebilirsiniz. Köşede göreceğiniz kafe cumartesi günleri dolup taşıyor. Bu bölgeden iki güzel alana geçiş var. Biri heykelin hemen solunda görülen Residenz ve diğeri bunun hemen yanındaki (cafenin yanı) sıralar halinde -yanlış hatırlamıyorsam- tamamı ıhlamur ağaçlarıyla dolu bir kafe. İçeri girdiğinizde içeriden duvarlara bakın! Tabi ıhlamur kokusundan kendinize geldiğinizde.

Dr. Dosto ve Thomas ile c.tesi burada kahve içip almanların meşhur dondurmalı elmalı turtasından (Apfelbişey..) yemiştik. (Her alman yiyeceği gibi ben bunu da sevmedim)
Buradan uzanarak Almanya'nın en zenginlerinin mahali Maximillian strasse'ye geçebiliriz. Az ileride. Ortada büyük bir kral heykeli, kenarlarda kafeler ve ucu görünmeyen bir cadde. Aslında ucunda çok ilginç kuleler hayal meyal görünüyor. Tabi beni keşfe itmesi için flu bir görüntü yeterli oldu. Caddede ilerlemeye başladım. Önce ortadaki kral heykelinin yanına ilerledim. Ama ortamda bir gariplik vardı.
Bir sonraki yazıda devam edelim.

1 Yorumlar:

Blogger tipbir dedi ki...

ay acaba ne olcak modunda bırakmışsın yazını:)))) bence bu blog dizisinin sonunda esas oğlan kutsal alman birasını domuzla beraber yiyerek sarhoş hatta bir hoş olur ve şişko çilli alman kızına birden aşık olup hayatını sarartır vede karartır:)) helga adındaki bu kızda müslüman olup adını Helva olarak değiştirip.. tahinli fıstıklı olmak üzere iki çocukları olur ve kahvaltılarda herkes onlara bayılaraktan tantana hönk... (saçmaladığımı farkettim:))) )

10:28 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa