Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Salı, Temmuz 05, 2005

Yapıkredi rezilliği

Uzun yıllardır çeşitli bankalarda işlemler yapıyorum.

Akbank'tan internet şubesi şifremi ikide birde değiştirmemi istemeleri ve en sonunda unuttuğumda bulunduğum şehirden 400km uzaktaki hesabı açtırdığım şehre yolculuk yapıp mesai saatleri içerisinde bankalarındaki kuyruğa girmemi rica ettiklerinde vazgeçmiştim. (3-4 yıl önce)

Garanti bankasıyla ise bir önceki işverenimin maaşlarınızı bankaya yatıracağız böylece kolayca çekeceksiniz yalanına inanarak (tabiki sigortaları düşük gösterebilmek için hiçbir zaman bunu yapmadılar) çalışmaya başlamıştım. Halen en favori bankamdır. Garantiye şikayet maili attığımı hiç hatırlamıyorum. Hatta telefon ettiğimide. İnternet bankacılığında herşey o kadar kolay ve hızlı ki.

Yeni işverenim maaşları yapıkrediye yatırdığından malesef kendileriyle muhattap olma zorunluluğum doğdu. Halbuki benim için tamamen yeni bir tecrübe olacağından ilkin heyecanla şubelerine gitmiştim.

Yapıkredi devlet bankası değilse bile olmalı bence. Çünkü bürokrasi nasıl üretilir konusunda doktora derecesine sahip yöneticileri ve iş karıştırma, zorlaştırma departmanları bulunduğuna adım gibi eminim. Daha önce sayfalar sürecek bir sıkıntı yaşatmalarının ardından şikayetim sonrası güya müşteri memnuniyeti için arayıp şikayetlerimi kibarca ifade ettiğimde azarlarcasına cevap yetiştiren crm ekiplerine taktir vermeli, kredi derecelendirme kuruluşları en süper muhteşem banka seçmeli bunları.

Az önce kendilerine diğer hesabımdan yaptığım ve 4 saattir ulaşmayan eft'min akıbeti hakkında bir soru sormak için aradım. Saat 15 civarıydı. Yaklaşık 20 dakika sonra bir müşteri temsilcisiyle görüştürdüler. Akabinde bana mevcut 4-5 şifremin yetmediğini ıvır ve zıvır şifreleri oluşturmam gerektiğini söyledi. Yahu bütün güvenlik kalkanlarını geçmedim mi? Bu da neyin nesi? Yok, yok. Herşeyden önce bizim güvenliğimiz. Oluşturduk ettik. Bunu da müşteri temsilcisi ve IVR'ın birbirine karışan sesleri arasında yaptık.

Lütfen en yeni 5 kademe güvenlik şifrenizi diğer 4 şifrenizden ve şunlardan bunlardan farklı girin. Ama bu şifreyi hemen düşünün 5 saniyede tuşlayın yoksa kabul etmem. Neyseki hesap kitap işleri ve refleks konusunda iyi sayılırım. İki üç kızgın sesli yanıt ve müşteri temsilcisi gürültüsü arasında hallettik.

Saat oldu 15:35.

Müşteri temsilcisi ne dese beğenirsiniz. Şimdi telefonu kapayın. 3,5,8 tuşlayın müşteri numaranızı, bilmemne kodunuzu, en yeni güvenlik şifrenizi girin sonra 5 ve 2ye basın sonra zıplayıp el şaklatın, olduğunuz yerde iki kez dönün.

Dalgamı geçiyorsunuz derken telefon kapandı.

Bir daha aradım. Tek istediğim birini bulup kardeşim nerde bu falanca numaralı eft parası demek.

Dediklerini hızla not aldığımdan işide inada bindirdiğimden harfiyyen yerine getirdim. Bekledim. Bir arkadaş çıktı. Merhaba, benim adım Kazım sizin adınız nedir? Kibarlığınızı yesinler. Elli numara ve şifre girdik hala adımı çek edicek. Verdim. Evet tipyedi bey, şimdi doğum tarihinizi, baba adınızı ve bilmemnelerinizi söyleyin. Tek tek söyledim. Saat 15:40

- Sorununuz neydi?

Bu yanıt için 40 dakika telefonda bekledim.

- Sorunum şu arkadaşım. EFT yaptım nerde bu para. Bak numarasıda şu. Diğer bankayı aradığımda 30 saniyede sonuçlandı talebim. Bu numara ile sizi aramamı söylediler.

- Kontrol ediyorum. Hmm.. Hatalı bir hesap numarası girmiş olabilir misiniz?
- İmkansız, zaten daha önce kayıtlı bir hesaptan bir butona basarak gönderdim. Listeden seçtim.

- O halde siz iyisimi üç beş saat bekleyin. İşler biraz sıkışık ondandır. Gelmezse bi daha arayın. Bu arada kayıtlarımda birşey farkettim sizde sadece 5 şifre var?? Halbuki mesela burda başka bir işlem yapmak isteseniz 6. tarih şifresi adlı yeni bir şifremiz devreye girecek. Onu oluşturmanız gerek. Hadi yapalım.

- Yok arkadaşım yok. Yapıkrediye maaşım geldiği gün o uyuz internet şubesinden anında diğer hesaplarıma transfer ediyorum. Bir başka işlem yapmak, hele hele sizle çalışmak. Asla!! Gidin siz yapı yapın kredi verin. Ama bireysel bankacılık diyerek insanlara eziyet çektirmeyin. Ya da gidin garantiyi inceleyin biraz.

8 Yorumlar:

Blogger tipyedi dedi ki...

Az önce eft hesabımda görülmeye başlandı. Bir havale yapmak istedim. Bankanın sitesine girmek için kullandığım ve özel klavyelerinde tek tek tıklayarak (çin işkencesi) yazdığım şifreler yetmezmiş gibi işlem şifresi diye birşey istedi.

Üç kez yanlış girmişim teleweb başlantım bloke olmuş. 444 bilmemkaçı aramalıymışım. Arayınca da yarım saat sonrasında şubenizi ziyaret edin diyecekler.

Sayın yapı kredi bankası; senden nefret ediyorum.

4:32 ÖS

 
Blogger tipbir dedi ki...

bana yapı kredi deme. bankası hiç deme.. şirketimin müthiş iş birliğiyle irtibat kurmak zorunda kalıp peder beyin yanlış anlamasıyla başvurmuş olduğum kredi kartımla ilgili bir müşteri hizmetleri faciasıda ben yaşadım.. ama burada anlatıp sizide sıkmak istemiyorum.. ama bu kadar olmaz kardeşim özel bankamısın yoksa özel işkence kamu kuruluşumusun nesin sen yaw.. bak yapı kredi bir daha benim canımı sıkacak bir olayla karşıma çık bak banka manka demem girişirim.. kimse bana bu bankayı savunmasııııııııııın..

11:31 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Dur devamını da anlatayım. Yeniden teleweb şubesine girdim herşey çalışıyor gibi görünüyordu. Çok sevindim. Derken tam para transfer et'e bastığımda hop hoop nereye gidiyorsun sen bakalım, o şifreyi bloke ettiğini biliyoruz yürü dışarı diye bir mesaj aldım. Siteden attı beni.

Akşam telefonda tam 24 dakika beklememe rağmen müşteri temsilcisi ile görüşemedim. Kapattım.

Yapacağım işlemi atm makinesiyle yapmak için bugün makineye gittim. Bir hata oluştuğundan işlemi yapamazmış. Her zaman olduğu gibi bu mesajıda tüm şifre bilgilerimi ikişer kez girip onay tuşuna basınca verdi. Öncesinde uyarmaz arkadaş.

Yine telefonla aradım ilginçtir 5. dakikada açıldı. Birde bana görüşmelerimiz kaydedilecek onaylıyormusunuz sorusunu soruyor. Sanki ben potansiyel suçluyum, telefon sapığıyım. Tabiki edin dedim. Bir ton şikayetim var hepsi geçsin kayıtlara.

Bana ayarı yaptığını ama en yakın tele24 makinesine gitmem gerektiğini söyledi arkadaş. Gideriz, nede olsa paramızı yapıkredi veriyor değil mi? Lütfediyor. Yoksa bizim paramız mı hesaplarındaki? Yok canıım, öyle olsa müşteri gibi değil çalışanları gibi davranırlarmıydı.

9:10 ÖÖ

 
Blogger tipyedi dedi ki...

En yakın tele24 makinesine gittim. 2 tane vardı. Tek tek denedim, sistemimizde teknik bir arıza olduğundan işleminizi gerçekleştirmiyoruz. Helal olsun!

Ofise geri döndüm. Yapı kredideki paramı bırakıp bir diğer internet şubesinden garantiye eft ve oradan para göndermem gereken yere havale yaptım. Toplam süre 2 dakika. Eft dahil.

10:05 ÖÖ

 
Blogger sersemtavuk dedi ki...

burası yapı kredi...fark burada!

ehehehhhe!

10:18 ÖÖ

 
Blogger tipyedi dedi ki...

iki ayrı şehirde toplam 6 atm makinesinde telefondaki adamın dediği işlemi yapmaya çalıştım. her biri aynı şekilde üzgünüz mesajı yazdı. telefonla yine aradım 25 dakika "tüm müşteri hizmetleri yetkilileri diğer müşterilere servis verdiğinden" ulaşamadım kapattım. nefreti aştı bu olay. vasiyetime ilave ettiricem soyumdan kimse yapı krediyle asla çalışmasın.

1:58 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

iki ayrı şehirde toplam 6 atm makinesinde telefondaki adamın dediği işlemi yapmaya çalıştım. her biri aynı şekilde üzgünüz mesajı yazdı. telefonla yine aradım 25 dakika "tüm müşteri hizmetleri yetkilileri diğer müşterilere servis verdiğinden" ulaşamadım kapattım. nefreti aştı bu olay. vasiyetime ilave ettiricem soyumdan kimse yapı krediyle asla çalışmasın.

1:58 ÖS

 
Blogger kali dedi ki...

bankanın mülkiyeti koça geçmeden önce abartısız türkiyenin en iyi bankası ve internet/telefon şubesi idi yapı kredi.

"tık tık tık eyi günler" reklamlarıyla hatırlarsınız belki internetin ne olduğu belli olmayan günlerde, internet bankacılığı yatırımı yapmaya başlamıştı yapı kredi.

ancak ne olduysa bu çukuruva/koç grubu değişimi ile oldu. çukuruvanın genç ve yenilikçi yapısından koç un bürokratik ve nato kafa, nato mermer yapısına geçti.
Buyrun burdan yakın efendim, veya şöyle arz edeyim...

1:45 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa