Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Perşembe, Ağustos 04, 2005

Renkler

Bu sabah "acaba" dedim "karanlıkta yaşıyor olsaydık ışığı keşfedebilir miydik?"

Kapkaranlık olsaydı. Mesela kulaklarımız çok gelişse ve yarasalar gibi sesimizin yankılanmasıyla yönümüzü bulsaydık.

Işığı hayal edebilir miydik? Edemezdik. Çünkü olan biten herşeyi tanımlayan tam tersi. Yani zıt olanı. Karanlık ışık olmadan bizim için bir anlam ifade etmiyor.

Az felsefe yaptık, şimdi biraz teknik bilgi ve üzerine anlatmak istediğime dair sos, yazı hazır..

Renkler aslında ışığın kırılması veya yüzeylerden yansıması ile oluşuyor. Hepsi beyaz ışığın içinde gizleniyor. Ama bunlardan bazılarını karıştırdığında her istediğin rengi elde edebiliyorsun. Mesela şu an yazıyı okuduğun monitör RGB (Red, green, blue) yani kırmızı, yeşil ve mavi renklerin kaynağına sahip. Bunları karıştırıp milyonlarca renk elde ediyor. Sonra monitöre çok yakından baktığında göreceğin noktacıklar bu üç rengin karışımı olan renklerle aydınlatılıp sana bütünmüş gibi algılatıyor.

Üç renkten birini çıkardığında ise çok komik bir görüntü oluyor. Geçenlerde bir otel odasında televizyonu açtım. Mavi renk kaynağı bitmiş. Mavisiz bir hayat. Kırmızı var, yeşil var ve bu ikisinin karışımları var sadece. Sararmış fotoğraflar gibi görüntüler. Farklı bir bakış açısı. Üzerimdeki etkisini görebilmek için oturdum koca bir filmi baştan sona bu şekilde seyrettim.

Normale göre daha sıkıcı, stresli, hüzünlü (birde mavi hüzün rengi derler, tuhaf), eskiye dair, nostaljik bir tadı var.

Sonra dedim ki kendi kendime "ya mavi olmasaydı?"

Üzerine birçok fikir üretilebilir. Şurası belli ki hayat çekilmez olurdu.
Deniz mavi, gökyüzü mavi, masamdaki tel zımbam mavi vs.

Peki ya "ya bizim bilmediğimiz göremediğimiz renkler varsa ve onlar şu anda hayatımızda eksikse?" Başka yepyeni bir renk. Hayal bile edemiyoruz.

Elimizdeki renklerin kıymetini bilmiyoruz, yenileri varsa şimdilik saklı kalsın.

Hanginiz oturup mavi rengin bütün isimlerini öğrendiniz? Hanginiz lavanta mavisiyle maden mavisini ayırt edebilirsiniz? Ben edemem.

Edebilenler, kıymet bilenler diğer renkleri de arar keşfeder birgün.

2 Yorumlar:

Blogger tipbir dedi ki...

tamam açıklıyorum. İnsanoğlunun diğer renkleri öğrenme zamanının geldiğini düşünüyorum.şuan itibariyle insanlığın bilmediği 3 renk var. size bunların ikisini söylicem diğerini yakın çevrem bilecek.. Eeee onlarında benim yakınımda olmasının avantajını yaşasınlar canım.. renklerden ilki; hinzilor bir diğeri ise turumvert.. hinzilor gri ile morun ortasında kırmızıdan alıp yeşile çalan bir renk iken turumvert ise camgöbeğimsi siyahımtrak turuncu olarak sizin anlıcağınız seviyede tanımlayabilirim. Hadi yine yaşadınız.. Ayrıca bu konuda kafa yorduğu için tipyediye ayrıca teşekkür ederim..

10:51 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Ama senin bu renkler yine bilinen renkler kardeşim. Ben spektrum dışındakilerden bahsediyorum.

Ayrıca sadece çeşit olsun diye uydurduğumuz cinsiyetler aklıma geldi. Ya neden sadece kadın ve erkek. Bu ikisinin arası olsun demiyorum komple yeni iki cinsiyet. Bunların fiziksel özellikleri ne olmalı diye düşünmüştük.

Geyik muhabbetleri için güzel malzemeler. Çeşitlilik iyidir.

9:51 ÖÖ

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa