Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Pazar, Haziran 05, 2005

Gönüllü Doktorlarımız

Her derdin bir dermani var derler.. Dogrumudur bilemem ama dermansiz derdinde olmadığını söylerler.. Dert derman derken hayat biter gider.. Mesela hep beraber diyelim.. ''dert'' sonra ''derman''... Bakın bitti hayat:P Demiştim size..

Derdine çare bulanlar, arayanlar, dertlere melhem olanlarla dolu dünya... Şarkılar yazılmış, bilime inat alternatifsiz kalmasın vatandaş diye alternatif tıp çıkarılmış.. Aslında kendi doğal sürecinde gelişmiş birileride sahneye son olarak çıkıp buna alternatif tıp diyelim demiş..:) Diyelim demsinede nedir bu? Nasıl sağlık konusunda çare açısından bir alternatif oluşturalabildiki? İşin evveliyatı var.. Tıp daha damlamadan insanlar deneme yanılma yoluyla hastalıklara çare aramışlar.. Ama çok insanın pisi pisine gittiğini tahmin ediyorum.. İşte çare arama adına bazı insanlar taaa o dönemlerde deneylere başlamışlar.. Tabiki sonuç aldıklarıda olmuş.. Bugün akıl verenler onların torunu olablilir:)

Bu gun cevremize baktığımızda bu gönüllü çaktırmadan doktorluk yapan insanlarla dolu... Bu konuda gerçekten ehil olan insanlarla da tanıştım.. Kesinlikle beraber sohbet etmek imkansıza yakın..:) Çünkü sadece kendisi gibi bu konuya ilgisi olan insanlarla muhabbet edebiliyorlar.. Yaw adam nerden bilir o otu.. hadi bildi otu nerden toplıcağını nerden biliyor.. Onu da bildi hangisiyle ne oranda karıştıracak? Bu şekilde zincirleme sorular.. İnsan yıllarını verse gerekli kaynakları okusa bu konuda söz sahibi olabilir belki..

Ama dikkat ederseniz herkeste bu konuda bir ehillik durumu var..:) Herhangi bir yerde bir tarife kulak misafiri olmanız an meselesi..
-Abicim zencefili dide yaprağıyla kaynatip bala karıştır.. İki kere enseye sür yatmadan önce sütle iç.. saçın çıkıyormuş:)) Muhtemelen bu amcam bi kaç tarifi karıştırıyor:P

Birde beraber bir altın gününe misafir olalım...
-Ah Ayşe hanımcım bu sol kolum dirsekten böyleeeee ta burnuma kadar kaşınıyor.. geçen hıçkırık otu yedim.. biraz hafifledi ama başım döndü.. baktim başım dönüyor.. Hazırda bir kurtdibi ile funda yaprağının karışımı vardı onu içiverdim.. iyi ama bacaklarımda isilik oldu bu sefer.. bizim hacı yengenin dul bitiren kremi vardı onu sürüverdim.. kotü kokuyor ama napalım sağlık herşeyin başı....:))

Amanın.... birde bu güzide sohbette hatice teyze, mevcibe hanım ve karışım piri nebahat ablada değerli fikirlerini söylerse eyvah eyvah...

İyi neticelerini zaman zaman duyuyoruz.. Ama çok kontrollu bir tedavi olduğunu söyleyemem.. Halka mal olmuş bir tedavi yöntemi.. Hele hele bizim halkımıza.. hayal gücü ve cesareti dorukta olan bir halk:))

Ben burdan ismete sesleniyorum.. İsmeeet tipsiz. git yetkililere söyle.. vatandaş meseleyi çok karıştırmış.. kurcalamasınlar.. bakın ot kalmadı yaw.. onu kopar bunu kopar.. koparmayın kardeşim.. kim bunlar heeeeyyyyt.. çekilin sende çekil ismet.. çok kızdım çok:)

1 Yorumlar:

Blogger tipyedi dedi ki...

bir intihal esintisi sezinliyorum. deneme yanılma konseptimden çok etkilenmişsin bu yazımda. aaa, bak olmadı. insan bi adımı anar bu konuda.

neyse efem güzel bir modelleme yapmışsın. ama o kadar gerçekçi ki neredeyse bizim tipbir sekiz on yaşlarındayken annesinin altın günlerine gidiyormuş dediriyor:))

ananemi sevgiyle anıyorum buradan. karadenizlerde kendisi, çok uzmandır alternatif tıp konusunda. bürümcüklüdür bürcandır kendisi.

efendim bende bildiklerimi döktüreyim, nane limon kabuğu kaynatmak mide bulantısına iyi gelir (benim daha çok midemi bulandırıyor). havuç gözleri güçlendirir ve tabiki ıspanak demir gibi yapar (ama demir içermediği ispat edildi, anneleri avrupa insan hakları mahkemesine vericem bu hususta).

birde armudun sapı ve üzümün çöpü vardır. alternatif tıp konusundaki bilgim bu kadar.

11:36 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa