Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Salı, Haziran 21, 2005

Hatasız Kul Olmaz

''Hatasız kul olmaz hatamla sev beni'' bunu bir yerlerden hatırlıyormusunz.. tabiki ünlü düşünür Müslim Gürses in sözleri bunlar.. Adam o kadar durarak konuşuyorki heralde zamanımızın en büyük Türk düşünürlerinden biridir kendileri :))

Hata yapmak dünyanın en doğal haliyken, tüm sistemler hatasız olmak için kasarlar.. yok sıfır hataymış gibi.. Ozaman bu insanın doğasına aykırı.. öyle değil mi? Böyle bir sistemin için de demekki insanlar rahat çalışamıcak:)

Eskilerin bir sözü vardır.. ''sakındığın göze çöp kaçarmış''.. peki bu nedek.. Anlatayım.. Bu sen bir şeye çok dikkat edersen mutlaka o dikkat ettiğin şeyle ilgili bir dikkatsizlik aparsın.. Yani sıfır hata yapıcam diye hata yapma lasılığını arttırıyorsun aslında.. Bu bize sistemlerin çok fizible olmadığını mı gösteriyor dersiniz ? Bir bakıma ewet diye biliriz buna..

Gelebilecek karşı fikirlere hemen bir cevap vereyim.. Tabiki bu sistemler içinde hatalar oluyor ve bunun için düzenliyici ve önleyici faliyetler gelişiyor:) yani hata olmuyor değil oluyor ve yine sistem içinde düzeltilmeye çalışılıyor.. Alternatif mi ne olmalı? Aslında bunu çokta düşünmüş sayılmam.. hıımmm kim sordu bu soruyu yaa:)

Bu konuda yazmak hiç aklımda yoktu ama fabrikada şu tabela dikatimi çekti: '' HEDEF 'O, HATA'' :)) Ben bunu direkt hedef o hata diye okudum.. Yani bir hata var ve herkes o hatayı yapmaya çalışıyor gibi bir anlam:)) Beni gülümsetti, teknik müdür arkadaşlada paylaştım.. İlginç herkesin bildiği bir hatayı işletmenize hedef koyuyorsunuz.. Bahsedilen hatayı kimse bilmiyorsa herkes bulmak için bir çok hata yapacaktır.. Nede olsa hedefimiz o:)) Gerçekten hedefinin sıfır olan bir sistem içinde komik duruyor böyle bir tabela:)

Umarım çalışanlardan yanlış anlayan olmamıştır:))

3 Yorumlar:

Blogger Neyran dedi ki...

Geçenlerde iş yerimde yöneticimiz bir şey söyledi "celebrating the failure" yani "hatayı kutlamak".
Hatalarımızı kutlayalım dedi.

Pek fazla bizim kültürümüzde olan bir şey değil ama ben Amerika'da yaşarken buna sık sık rastlıyordum. Hatalardan ders almak, onları birer hayat tecrübesi olarak görmek çok önemli. Hata yapa yapa öğreniyoruz çünkü.

8:45 ÖÖ

 
Blogger tipbir dedi ki...

kesinlikle katılıyorum..
hatadan hatasız ders alma konusunda bir sistem geliştirelim hemen:)

2:22 ÖS

 
Anonymous Adsız dedi ki...

ufak bir hatırlatma: hatasız kul olmaz, müslüm gürses'in değil orhan gencebay'ın şarkısıdır.

ufak bir hatırlatma-2: ha derseniz ki "ha müslüm ha orhan ne farkları var!", ben de derim ki "çok farkları var", bilmediğiniz diyarlardan örnek sağıp getirmeyin, adamın da asabını bozmayın.

(bu orada sade ve sıcak bir tasarım göze çarpıyor. aferin size:)

10:20 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa