kendini iyi pazarlama = başarılı kariyer
kariyer insan kaynakları tarafından bir bilim dalı haline getirilmeye çalışılıyor. biraz işletme, biraz psikoloji.
Eski insan kaynakları müdürlerine bakarsanız birer insan sarrafı olduklarını görürsünüz. ne yetkinlik, ne üç beş faktör testleri, ne sertifikalar. Odasına girersiniz, size çok basit bir iki soru sorar ve odasından çıkarsınız. Sizi o on dakika içerisinde yılların tecrübesiyle kafasında oluşturduğu filtreden geçirmiştir. Ya dışarıda kalırsınız ya içeride.
Yeni nesil insan kaynakları yöneticileri ise yeni olmalarından dolayı işi biraz daha yardımcı kitaplar eşliğinde götürmek ister. Sanki hiç değişmeyecekmişsiniz ve işe girme stresine rağmen kendinizi muhteşem ifade ediyormuşsunuz gibi yetkinliklerinizi tartmaya çalışır. Firmanın yetkinlik sözlüğü içerisinde özenle pozisyonunuz için seçilmiş olanlarla karakterinizi eşleştirmeye çalışır.
Eğer kendini iyi pazarlayabilen biriyseniz işe alımlarda işiniz kolaydır. Önemli olan onlarla aynı dili konuştuğunuzu mutlaka görmeliler. Bunun için başvurduğunuz pozisyonun literatürünü ve çalışacağınız firmanın alışkanlıklarını önceden öğrenmek büyük önem taşır. Örneğin bir planlama mühendisi olarak işe başvuruyorsanız ve gantt chart'ın adını ilk defa duyuyorsanız işiniz zor.
Sonrasında da dışarıdan gelen tepkilere kulaklarınızı tıkayıp kendini pazarlama aktivitelerine aynen devam etmelisiniz. Unutmayın ki yöneticilerinizin pekçoğu işlerinin yoğunluğundan hangi elemanlarının hangi işi nasıl yaptığını göremez. Kendinizi göstermek için iyi zamanlamalı ve bol grafik, az yazılı kısa sunumlar hazırlayın. Başarılarınızı reklam edin.
Göze sokulmayan başarı başarı değildir.
4 Yorumlar:
:) birilerine atıfta bulunuyor olabilirmisin.. yok o ben değilim.. neyse.. dediğin aslında çokta doğru değil. yani iyi pazarlamak bana çok hoş gelmiyor.. bence işe alımlarda kendine güvenen bildiğini biliyorum diyip bilemediğinede tüm samimiyeti ile bilmiyorum diyebilecek, samimi ve pozitif elektrik verebilenler başarılı oluyor.. eski firmamda yönetici olduğum için çok işe alma görüşesinde bulundum.. çokta dediğin farkındalık yok insanlarda.. birde işe alınan adam zaten bir sıfır malup başlıyo.. anlaşılıyo çoğu şey o ne kadarda gizlese bile..
tanıdığım biri dediğin gibi görüşmeye bir ön hazırlıkla gitmişti.. bu aslında iyi pazarlamadan daha çok o kişinin işine verdiği önemi ve düşünce yapısını yaklaşımını ortaya koyduğu bir çalışmaydı.. bir başka aklıma gelen elemanın biri proje yöneticisi konumunun görüşmesinde çok farklı şeyler konuşmuş olmasına rağmen değerlendirmesinde sadece olgun, işe uygun ve akıcı konuşmasının altı çizilmişti.. yani adamlar bakmak istediğine bakıyo.. eskilerden çokta bir farkı yok bazı yeni yöneticilerin:)
1:02 ÖÖ
"Önemli olan onlarla aynı dili konuştuğunuzu mutlaka görmeliler. Bunun için başvurduğunuz pozisyonun literatürünü ve çalışacağınız firmanın alışkanlıklarını önceden öğrenmek büyük önem taşır." demişim.
birde "dediğin farkındalık yok" demişsin. ne farkındalığı ya? hangi yazıyı okudun sen arkadaşım.
cidden seninde artık yazdıklarımı okumadan başlıkla yorumlar yapmaya başladığını düşünüyorum. asabileştim zaten malum nedenle.
11:35 ÖÖ
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
11:39 ÖÖ
birde kendini pazarlamak demek "sadece" kendini reklam etmek demek değildir. pazarlama hedef kitlenin algı yapısını tespit edip en doğru iletişimi kurmaktır bence.
"means to make a communication about a product or service a purpose of which is to encourage recipients of the communication to purchase or use the product or service."
reklamın ve pazarlamanın akılda kalan manüplatif yönü anlatmak istediğimi yanlış algılamana yol açmış. ya daha uzun yazıp ne demek istediğimi açacağım ya da sonrasında böyle yorumlarla açıklayacağım. ikinciyi seçtim.
11:41 ÖÖ
Yorum Gönder
<< Ana Sayfa