Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Pazartesi, Haziran 13, 2005

zamanı durdurmanın yolu

en sonunda keşfettim.

geçenlerde yazmıştım, belki hatırlarsınız. kısaca demiştim ki zaman o kadar hızlandı ki yetişemiyoruz. artık frene basalım.

Gelin görün ki, onu dedikten sonra hiç birşey değişmedi hayatımda. Aynı koşuşturmaca, aynı tempo.

Derken...

Evde televizyon seyredip bilgisayarda bir makale okuyordum. Bir an televizyonda söyledikleri sözlere canım sıkıldı. Kumandaya bastım, kapattım. Bir anda sessizlik.

Sanki hayatta olduğumu farkettim o an. Dışarıda olan bitenler dikkatimi çekmeye başladı. Okuduklarım anlamlandı, baktıklarım şekle büründü. O an anladım ki hayatımızı elimizden alan şeylerin başında geliyor gürültü. Hem de kendi arzumuzla, irademizle açtığımız müziğin gürültüleşmesi, ofisimizde insanların anlamsız konuşmalarının gürültüsü, yollarda arabaların vızıltısı, gürültüsü.

Şu an hayatınızda bir gürültü varsa ve hayatı anlamadan, hızlı yaşamaktan şikayetçiyseniz ilk yapacağınız şey gürültü kaynaklarını kesmek olsun. Sessizlik hayatınıza odaklanmayı sağlayacak, sonra kendi sesinizi duymanızı ve onu anlamanızı sağlayacak.

Başkalarının gürültüleriyle hayatınızı elinizden çalmasına izin vermeyin. En azından arada bir kendinizi dinleyin, susun ve herşeyi susturun.

3 Yorumlar:

Blogger tipbir dedi ki...

ben susmıcaaaaaaaaaaaaaaam.. herşey sussunki tek benim sesim duyulsun:) size anlatacaklarım var.. diyen o kadar çok kişi varki.. onun için senin formül olmaaaaaz.. yine olmadı..tipyedi:P bak aklıma game teorisini getirdin.. aslında ekonomide bir mantıktır ama burada da uygulanmıcak diye bir şey yok:) mesela herkes anlaşsa susalım diye. Mutlaka biri bu sessizlikten faydalanıp kendi sesini duyurmak isteyecek.. Böyle bir ihtimal olması ise hiç kimsenin susmayacağı gerçeğini bize ispatlıyor.. İşte game teorisi... Sen ancak tv nin sesini kısarsın, insanlar susmaz.. diyelimki sustu herşey ne o zaman mı durdu.. peh. daha neler.. sagır ve dilsizler için zaman geçmiyor o zaman.. gördün mü yanlış demekki söylediklerin.. sen git beni kandır:P

12:31 ÖÖ

 
Blogger tipyedi dedi ki...

doğru, bence sağır ve dilsizler için geçmiyor zaman.

hayattaki gürültüyü azaltmak zamanı arttırmanın yollarından biri olarak not düşüldü. diğerlerini de bulucam tek tek. sadece herkes sussun zaman yavaşlar demiyorum ki. konuşun, müzik dinleyin, tv seyredin veya insanlarla zaman geçirin ama arada sessiz boşluklar oluşturun diyorum.

hani koşarak giden yerlilerin ruhumuz geride kaldı demesinden esinlendim. sessizlikte ruhun o gürültüler arasındaki önemli sesleri hazmetmesini sağlayacak.

9:22 ÖÖ

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Zamanı yavaşlatmanın ikinci yolunun hayal kurmaya vakit ayırmak olduğunu düşünüyorum. Bir ara bunun üzerine de yazarız.

12:41 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa