Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Perşembe, Haziran 16, 2005

Size Söz Veriyorum

İnsanlar konuşur.. İlginç değil mi? Siz en son ne zaman konuştunuz? :)) Çok orjinal bişey sanki sorduğumda. Neyse..

Birkaç gün bloga yazamadım.. yani kendi iş yoğunluğumdan dolayı bir yorgunluk beni iki akşamdır egzost yapıyor..:P Yorgunluktan ve uykusuzluktan sağlıklı düşünemiyorum. Bu arada sevgili tipyedinin yazdığı bir yazı ile tepki toplamış.. Bu konuda bişeyler yazmadan kendi konuma geçemicem.. Biz eğlenelim diye güzel şeyleri güzel bulduğumuz ilginç şeyleri bizimle beraber paylaşmak isteyenlerle paylaşmak istedik.. Ama tartışmak değil.. İşten geldiğimde bi yorumlara baktım ama inanın tam olarak nelerden bahsedildiğini anlayamadım.. yaa neyse işte diyorum ki güzel güzel seviyeli yazışalım.. bakın hem biz blogkardeşiyiz..:) o bir fikirdi ve üstünden bununla beraber 3. yazı geçiyor..

gelelim kendi konumuza.. Son zamanlarda dünya basınını yerinden oynatan bir konudan bahsedeceğiz bugun.. Yaşanmış hikayelerden çıkarılan sonuçların olsun tarihten bu güne kadar olayların neticesi sonucumudur bileme ama bir inanmışlık olan sözler vardır..

''toprağın nemli olduğu zamanda evlenmek, elma kurdunun kelebek olma hayali gibidir.'' gibi sözlerden bahsediyorum.:)). İlk başta bir anlam verilmesede mutlaka bu gibi sözlerin bir hikayesi vardır.. İşte zamanın birinde diye başlayan.. Bu tip sözler oldum bittim komik gelmiştir.. Ben bile vatandaş faydalansın diye üretip kullandığım olmuştur:P

Bunları kim söylüyorda kim yayıyor diye bir soru sormicam.. Benim gibi adamlar söylüyor ve sırf geyik olsun diye yaymaya çalışıyor..:) sizin içinde biraz örnekliyim..

''Gömleği beyaz olana soslu makarna mecnunum dermiş'' (bir sonraki yazıyla ilgili) :))
''Kayalık köyün öküzü sağır kuzudan daha neşelidir'' Burda bayramlarda temiz giyinilmesi kastediliyor:)
''bahçesinde çam ağacı olanın evinde et pişermiş'' Buda eski zamanda yaşanmış muhtemelen önemli süsü verilmiş gereksiz bir söz:))

İşte böyle sevgili okuyucu potansiyeli:) Sözler vardır duyduğumuz sözler vardır uydurduğumuz..
Bunları kulağınıza küpe olsun diye söylüyorum. Eee ne demiş büyüklerimiz: '' Küpesi kulaksız olanın kızıda bıyıksız olur'' yaaaa..

2 Yorumlar:

Blogger tipyedi dedi ki...

dostum tipbir,

Farkettin mi bilmiyorum ama bu sözlerde hep aruz vezni hakim. Yani nesilden nesile aktarılmasında kelimeler arası hecelerin birbiri ile uyumu da çok önemli.

Bu şekilde dilden dile dolaşacak bir söz türetmek istersen buna da dikkat etmek gerekir.

"Darda kalan cevizle, zengin olan kerizle imtihan olurmuş."

11:27 ÖÖ

 
Blogger tipbir dedi ki...

tesekkür ederim edicem dikkat.. Aruz Vezni ile daha tanışmadım ama bu konulara hakim biriyse mutlaka tanışmak isterim...:P

9:49 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa