Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Cumartesi, Haziran 18, 2005

Muhabbet amcalar; yaşlılara dair

Hiç başınıza geldi mi bilmiyorum.

70'lerinin üzerinde bir insan uzunca bir süre beklemek zorunda olduğunuz terminalde sizi gözüne kestirir. Usûlca yaklaşır, ustaca bir hamleyle ilk adımı atar.

-Evladım hukukçu musun sen.
- Evet amcacım.

derken kendi çocuklarından, torunlarından, onların hayatları ve kariyerlerinden bahseder. Her birinin başarısı onu kendi başarısıymış gibi gururlandırır. Gözleri parıldar anlatırken.

Böyle insanlara hiç kıyamam. Tüm anlatacaklarını bir bir dinlemeye, mümkün olduğunca gözlerimi ayırmamaya ve onu tamamen onayladığımı hissettirmeye çalışırım. Çünkü çok iyi biliyorum ki günün birinde onun yerinde ben olacağım.

Bir söz vardır ya, akıllıdan daha akıllı, onların akıllarından faydalanandır diye. Yaşanmış ve sonlarına gelinmiş kocaman bir ömür. Her biri bambaşka açılardan bakmış, bir hayatı bitirmiş. O kadar dolu haldeler ve kendilerinden sonra geleceklere anlatacakları o kadar çok şey var ki.

Halbuki biz, onları toplumdan iterek kısır bir döngüye neden olmuyor muyuz? Her seferinde tekerleği yeniden icat ediyor, amerikayı yeniden keşfediyoruz.

Günün birinde, bir yerde otururken yaşlı ama muhabbete bayıldığı her halinden belli bir amca, teyze görürseniz lütfen yanına gidin, ilgilenin ve onu biraz olsun dinleyin. Hayatı daha yavaş, anlayarak, hissederek yaşamanın sırları belkide onlardadır.

3 Yorumlar:

Blogger tipbir dedi ki...

iyide sen hukukçu değilsinki:)) teknik bir adamsın.. ama işinin hukuk kısmı kadar hukuk biliyorsun.. ağırlıklı teknik bir adam.. ama amcayı kırmadığın iyi olmuş.. yinede mühendis için bir hukukcusun:P
bence herkesi dinlemek lazım.. herkeste anlatılacak bir hikaye var.. dediğin bende çok yyaparım.. ama hepsi çokta dolu dolu değil.. bakıyon amcam iyice zıvanadan çıkıyo.. aman sussada kaçsam diyorsun.. bak sana bi tanesini anlatayım.. kayseriye gidiyorum araba gece 12 de araba kalktı yanıma göbekli yaşlıca bir adam oturdu.. konuşmayıp karanlık yollara bakarak müzik dinlemek istiyordum.. ama yanımdaki amca potansiyel bir konuşmacı hissettim.. sırf ona bir fırsat vermek için kulaklığı çıksarttım ve amca bir başladı ankaraya kadar.. anlattığıda eşini nasıl aldalttığı.. çocuklarının eğitiminden bile haberdar olmayan bir baba beni nasıl iğrendirdi.. adama biraz konuştum bakt aynı dili konuşmuyoruz.. Ya işte benim babamda iyi adamdı yok şöyle falan.. baktım adam cahil biraz cesaretlendim.. ya dedim saende hiç mi vicdan yok eşin seni bekliyor sen neler yapıyorsun.. duysa ne olur.. peki aynı şeyleri o yapsa razı olurmusun gibi şeyler söyledim.. adam benden hiç beklemiyodu heralde şaşırdı .. yaw ölüp gidecen hiçmi düşünmüyon dedim.. İyice pustu.. biraz pişman falan geldik ankaraya o indi.. ama en kötü yolculuklarımdan biridir.. Bence herkesi dinlemek çokta iyi değil.. dinlenecek adam gözünden bellidir zaten..

1:39 ÖÖ

 
Blogger tipyedi dedi ki...

dediğin kişinin muhabbet amca olabilmesi için 70 yaşından gün almış olması ve tonton olması gerekiyor.

seninki muhabbet amca değil. saymıyorum.

bu arada ben hukukçu musun dediklerinde evet cevabı veririm. çünkü teknik kökenli bir yönetici de olsam işim hak hukuk meselesi.

2:12 ÖÖ

 
Blogger tipbir dedi ki...

aa tanımı başta vermeliydin:P ama bi söz vardır bilirmisin.. insan yedisinde neyse yetmişinde de odur diye.. benim muhatabım yetmişine gelince pekte birşeyin değişeceğini zannetmiyorum:)

2:47 ÖÖ

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa