Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Salı, Ağustos 23, 2005

Gördüm...

Zengiler oldugu kadar fakirlerde var dunyada.. Gizli zenginler bizleri sasirttigi kadar gizli fakirler bizleri sasirtmıyor.. Çok zengin insanların her yıl yapılan araştırmalarla sıralamaların yapılması bir yanda dururken en fakir sıralamasını yapmaya kimse yanaşmıyor.. Çıkacak tablo mu korkutuyor. Netice de çıkacak fakirlik derecesinden mi utanıyoruz. İnsan zenginliğinden fakirleri unuttuğu ölçüde utanır ve hatırladığı ölçüde sessiz bir sevinç yaşar..

Zenginler sokakta herkese para dagitmazken fakirler sokakta herkesten para istiyor.. Kim fakir kim zengin? Siz zengin misiniz? Peki fakir?

Her insan hem zengin hem fakir olabilir mi? Yada ne fakir nede zengin? Olur tabiki.. Sen kendini nasıl görüyorsun.. Zenginken fakir gibi düşünebiliyorsan en kıymetli zenginsindir.. Zengin gibi dusunen bir fakirsen dunyanin bir numarali insanisindir.. Belkide en zorudur bunu basarmak...

Nice fakirler gordum kapali kapilar ardinda fakirliginden habersiz kalmis komsuları; nice zenginler gordum yaptigi hayrın haddi hesabını tutamamis.. Fakir gibi dusunen zenginler gordum gecekondularda dolaşıp herkesle selamlaşan yılda birkez uğradigi kapıları çalarken içerden falancanın oglu mahmut bende seni bekliyordum diye bekleyen seslere sahit oldum.

Bir çuval un bir kaç kuruş parayla ben zengin oldum sen git filancaya ver hayrını bana verme diyenler gördüm.. Yardım ederken yüzü yerden kalkmayan mutevazi zenginlerle konuştum..

Nicelerin içinde fakirlik bilmeyen doymaz zenginler gördüm. Sofrasında bir çeşit azalsa fakirlik edebiyatı yapan, gösterişe geldiğinde hesabi sorulası masrafların altına imza atanlar gördüm. Zenginlik içinde gönül fakirliğini yaşayan gerçek fakirler gördüm.. Tırnağı bile olamayacağı iç zenginliği ve enginliğiyle yaşayan fakirlerin dünyasından habersiz bahtsızlar gördüm.

Gördüm, sevindim, üzüldüm..

5 Yorumlar:

Blogger tipyedi dedi ki...

Bak çok hoşuma gitti yazın.
Aklımdan geçen bir konuydu.

Zenginlik ve fakirlikle ilgili yorumlar yapılır ve etiketler verilirken her ne kadar dünya veya ülke ortalamasına göre gelir seviyesi kıyaslanıyorsa da durum aslında farklı.

Zenginlik ve fakirlik etiketi kişisel değerlendirmeye göre verilmeli. Bill Gates 60 milyar dolarına rağmen dünyada açlık yaşayanlara, sefalet içinde olanlara yardım edeceğine hala deliler gibi çalışıyorsa kendini çok zengin hissetmiyor olmalı.

Gerçekten ekonomik durumu feci olmasına, teknolojinin getirdiği hayat standardını yaşamamasına rağmen mutlu olabilen, sevinebilen, acılı arabesk müzikleriyle kendine acıyacağına daha kötüsünü veya geçmiş yılları düşünüp çok iyi bir konuma geldim diyebilen insan Bill'den zengin bir insandır.

Durumu hırs ile de ilişkilendirebiliyorum. Beynindeki hırs programına karşılık bir çözüm bulan ve mutluluğu yakalayabilenlere çok özeniyorum.

Açlık çeken, geçim sıkıntısı yaşayan insanları gösteren programlarda sulu gözlü bir çocuğa dönüştüğümden seyredemiyorum. Ama yine de şu adresi vermeli. Hatta link olarak eklemeli.. Ekliyorumda..

Deniz Feneri

9:20 ÖÖ

 
Blogger zynp dedi ki...

ben yorum yapmıcam icimde sakladıklarımı dokersem ...

4:53 ÖS

 
Blogger tipbir dedi ki...

sessiz kalmaktı en büyük isyanım, ve bir haykırıştı duruşum. en büyük zenginlik paylaşmaktır.. acıyı, sevinci.. bir bakış açısını isimsiz kahramanlarla anlatayım..

bir koyun kesmişti orta halli bir aile ve koyunun yarısından fazlasını fakirlerle paylaştılar.. kendilerinden daha fakir olanlarla.. geriye kalan ete bakarak bize bu mu kaldı diyen eşine adam şu yanıtı verdi.. fakirlere verdiklerimiz aslında bizimdir elimizdeki değil...

Paylaşmak zenginliktir...

10:05 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Genelleştireyim; kendi egonu tatmin için değil, başka insanlara empati yapıp kendin kadar onlar için de yaşamak zenginliktir.

7:23 ÖS

 
Blogger tipbir dedi ki...

sevgili tipyedi kendi yorumumu ve senin yorumumu arka arkaya okuyunca sanki orta yapilan topa voleyi çakıp gol olmuş gibi bir his verdi.. Aynen dediğin gibi.. işte biz bunun için iyi arkadaşız.. ortaaaaa ve gooooool:)

11:23 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa