Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Çarşamba, Ağustos 17, 2005

Hayvanlaşma Aslanım

İnsanların bazen hayvanlaşır.. Şaşırdınız değil mi? Yok yanlış anlamayın.. Hele bir okuyun nasıl oluyor bu.. Gerçi materyalist bilimcilere göre insan düşünen bir hayvandır ama ben bunu kabul etmiyorum.. Ama bilim bunu diyor!! Derse desin ben zamanında bilim yanlış çıkan çok iddiasını biliyorum.. Torba değil ki büzesin.. Ama bir gerçek varki insan hayvandan çok daha farklı ve üstün niteliklere sahip bir canlıdır..

Neyse konuyu saptırmayalım.. Evet insanlar hayvanlaşır ama bunu yakıştıranda diğer insanlardır.. Aslında garip bir handikap.. Dikkatle baktığımızda hayvanların yaşantımıza ciddi yerleştiğini göreceksiniz.. Bu eve kedi alıp beslemek anlamında değil.. Yapılan bir hareket, bir tavır veya karakterler hayvanlarla özdeşleştirilir.. Çoğu zaman bu insanları rahatsız etmezken diğer yandan hakaret olarak algıladıklarıda vardır..

Mesela mı? İri yarı bir adam bizim için öküz veya ayı kelimelerini yakıştırmamızı bunun karşılığında da ayı kelimesininde onu kişiyi rahatsız etmemesi, erken yatan bir kişinin tavuk olmakla itham edilip kişinin bundan rahatsızlık duymaması, çalışkan birinin inek, çaylak birirnin kuş, içten pazarlıklı birinin tilki, çok şaka yapıp güldüren insanlara geyik, yapılı ve efendi birinin aslan kelimesiyle anılması konuşma dilimize yerleşmiş ve bizi rahatsız etmez hale gelmiş durumda..

Şimdi bu kadar çok olması ilginç ama bende burda buz dağının sadece ucunu gösterdim. Ama cımbızla bir tanesini irdeleyelim.. Aslında bir yönüyle bahsi geçen hayvanların bazı özelliklerinin insanlarda öne çıkan özelliklerle benzeşmesi sonucu söylenirken bir tanesi varki anlamak mümkün değil. GEYİK...

Tamam insan komik olabilir veya eğlenceli şeylerden bahsediyor olabilir ama geyik ne alaka? geyiğin hangi yönü benzeyebilir komik bir kişiye.. boynuzlarının absürt durmasımı.. bu anlamda fil daha çok ilginçliğe sahip kulak ve burnuyla.. İnanın ben bulamadım siz biliyorsanız veya fikriniz varsa söyleyin..

4 Yorumlar:

Blogger tipyedi dedi ki...

Ya, geviş getiriyo olması olabilir mi? Ağzını sürekli açıp kapıyo. Bide kabul etmeli tipi geyik biraz:))

Geviş getiren çok var desen hepsi kapılmış. İnek misal veya manda, öküz. Geyik yapıyor yerine öküz yapıyor desen iyi durmuyor:)))

Dur sana nedenini anlatayım. Şu muhabbete benzeyen muhabbetlere kısaca geyik muhabbeti denir.

-hadi muhabbet edelim
-ne muhabbeti?
-geyik muhabbeti
-ne geyii?
-ren geyii
-ne reni?
-el freni
-ne eli?
-hanımeli
-ne hanımı?
-ev hanımı
-ne evi?
-dağ evi
-ne dağı?
-ağrı dağı
-ne ağrısı?
-baş ağrısı
-ne başı?
-kuş başı
-ne kuşu?
-muhabbet kuşu
-ne muhabbeti?
-geyik muhabbeti

8:11 ÖÖ

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Bu arada yeni farkettim bilime laf etmişsin. Gerçekten de insanın bildikleri bilmediklerinin yanında ihmal edilebilecek kadar küçük. Hala bu gezegenden başka bir gezegene bile gidemedik. Birde galaksileri düşün.

Bilimin kendini beğenmiş, ulaka bir yönü var sanki. Ben böyle diyorum kardeşim delillerim var diyor. Ama ne malum ki o delillerin eldeki bilgiler ışığında değerlendirmesinin doğru olduğu?

Benim aklıma atom geliyor. Ben ortaokuldayken bile hocalar atom parçalanamaz falan diyordu. Bilimde öyle. Sonra proton, nötron parçalanamaz dediler. Onlarında parçaları quarklar falan çıktı. Şimdi quark parçalanamaz diyorlar. Oyun gibi. Nasıl yargılarında bu kadar kesin konuşuyorlar hayret ediyorum. Ne biliyosun ki? Bir teori atıyorlar ortaya sonra kraldan çok kralcı oluyorsun.

Bilimin haddini bilme bilimini de öğrenmesi gerek.

12:21 ÖS

 
Blogger tipbir dedi ki...

geyiklr hakkında derin arastırmala r yapmaya devam edicem.. belkide biz geyikten geldik:P :))))

bilim ne dese dogrudur diye bişey yok.. bilimin soylediklerine temkinli olmak lazım.. bugun ak der yarın kara..

5:59 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Evet ya. Bilim adamlarının özellikle diyetler konusunda söylediklerine hiç inanmamak lazım. Çikolata iyidir kötüdür, makarna şişmanlatır şişmanlatmaz bilmemne. Baydılar artık.

9:20 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa