Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Cuma, Ağustos 19, 2005

İçimdeki ses..

İnsan kendi kendine konuşur mu?

Bağıra çağıra yapması halinde garip karşılansa da içinden kendi ile "iç muhasebesi" dediğimiz bir değerlendirme yapıyoruz her zaman. İlkokula erken yaşlarda başlamıştım. O zamanlar tombi görünümünde hayali bir arkadaşım vardı. Bu kafamın içinde yaşardı ve beni çok eğlendirirdi. Örneğin uyuyacağım zaman tek tek düğmelere basıp tüm elektriklerimi kapatırdı. Son olarak aklımı kapattığında uykuya dalardım. İçimdeki tüm sistemlerden o sorumluydu. Mesela çok sıkıştığımda ana kapakları tutamadığını söyler, yedek sistemleri devreye sokardı.

Çocuk psikolojisinde arkadaşsızlıktan böyle hayali kahramanlar üretildiği söylenir. Gerçektende arkadaşlarımın sayısı giderek arttığında tombi ile konuşamaz olmuştum ve silinip gitti. Ama içimdeki ses değerlendirmelerine hep devam etti.

İnsanın düşünceleri, sadece kendine duyurduğu içindeki ses, çizgi filmlerde şeytan ve melek olarak gösterilir. Bir anda iki yanında çıkıp sana iyi veya kötüyü sunarlar. O anki hislerin, daha önceki tecrübelerin ve iradenin yardımıyla seçimi sana yaptırırlar.

İnsanın içindeki sese kulak veremez olması hayatının tamamen otomatikleştiğini gösterir. Hangi durumda ne tepki vereceğiniz beyninin kendi içerisinde programladıysa işiniz çok kötü. Çünkü hayatınızda önemli yanlışlar yapıyorsanız bile bunun farkına varamayacaksınız. Sizin için normal budur çünkü.

Sesi canlandırmanın eğlenceli yolları var aslında. Empati yeteneğiniz güçlüyse ciddi ortamlardaki insanları içinizden seslendirmek mesela. Kendiyle dost olmak dedikleri şey aslında birazda kendi düşüncelerinizden, içinizdeki sesin söylediklerinden keyif almak olmalı.

Ne olursa olsun gece uyumadan önce o günü içinizdeki sesten dinleyin.
Hayatı yönlendirmez, kendi akışına bırakırsanız rüzgarın sürüklediği yerden başka bir yere gidemezsiniz.

18 Yorumlar:

Blogger zynp dedi ki...

sanada mi dadandı bu blog spamcılar :)

5:36 ÖS

 
Blogger tipbir dedi ki...

bizede dadandı bu blog spam amcalar.. bende ne güzel yorum gelmiş diyodum:)) ama gel görki elin zırtapozu dadanmış blogumuza.. bende onların bloguna dadanacam.. dadanmak neymiş blogun kaç bucak olduğunu gösterecem veya gösterecemil onlara:P bu arada ben tipyedi değilim. zannımca vede kanımca ''sanada'' hitabın onaydı.. ama blogun %51 inine sahip biri olarak üzerime alındım:P tipyedi bunun üzerine mutlaka bişeyler yazar. söz sizde sayın tipyedi...

11:57 ÖS

 
Blogger zynp dedi ki...

valla hepiniz "tip" li basliyorsunuz nerden bilebilirim ki? ayrica bu tip muhabbeti ne acıklar mısınız merak ettimde :)

9:46 ÖÖ

 
Blogger zynp dedi ki...

bu arada spamcılar icin ben comment guvenlik kodu koydu ise yaradı gb sende bi dene istersen

9:58 ÖÖ

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Si vis pacem, para bellum hükmünce spamla savaşma zamanımız gelmiştir. Anonim yorumu kapatıyorum.

1:44 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Hayırlı olsun, pire için yorgan yaktım. Blogumuz anonim yorumlara kapalı artık.

2:23 ÖS

 
Blogger zynp dedi ki...

ee guvenlik kodu koysaydın keske!

4:21 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Dediğin daha mantıklı. öyle yaptım.
Gerçi hep nefret etmişimdir bu verifikasyon için eğri büğrü harfleri kutuya girmekten.

7:24 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Tip muhabbetinin mimarı kendi de bir numarayı kapan sayın tipbir.

Afrikalardan getirdi bu sistemi. Klasifikasyona bayılır kendileri. Önce testler yaptı karakterimiz üzerine sonra bu rakamları uygun gördü.

7:28 ÖS

 
Blogger tipbir dedi ki...

evet afrikadan getirdim bu sistemi:)) ama sistemin temeli tibet kültürüne dayanıyor.. çok iyi bir analiz yöntemi.. dogruluk yüzdesi %70lerde.. bir kişilik testi için iyi bir oran..bugune kadar uygulamalarımda %80 civarında tespitlerim var.. ama blogta bu isimleri kullanmamızın bide geyik bir yönü var.. bizim elimize sistemin krali geçsin.. suyunu çıkarmazsak olmaz.:)) iş o hale geldiki aa ben tipbirim ne yapıyım ben başka bişey yapamam gibi bahaneler ile geyikler çevirmeye bile başlamıştık.. sonuçta böyle bir blogada konulacak en iyi nickler tipler olmalıydı:) olayın yuzeysel durumu budur.. derinsel durumunu merak edenlere açıklarım..
guvenlik iyidir.. simdi kendimi daha bi guvende hissettim:)

9:42 ÖS

 
Blogger zynp dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

9:27 ÖÖ

 
Blogger zynp dedi ki...

pardon arkadaslar ama benim kapasitem dısında laflar etmissiniz hicbirsey anlamadım
ayrıca bana birseyleri hatırlattınız ama ı-ıh soylemeyecegim :)

9:29 ÖÖ

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Bildiğin karakter analizi işte.
Önce bir test yapıp hangi numara olduğunu buluyorsun, sonrasındaysa hangi durumda nasıl davranır tahmin edebiliyorsun.

3:04 ÖS

 
Blogger zynp dedi ki...

???

4:54 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Biraz daha açıyorum.
Bu adam benim eve geldi bir akşam.
Elinde bir kitap vardı.
Buradan çeşitli sorular sordu. Dedi ki şöyle bir durumda bu şekilde mi davranırsın vs.

Sonra sonuçlarımı değerlendirdi. Sen tipyedi oluyorsun dedi. Toplam 10 falan tip varmış dünya üzerinde. Burç gibi birşey. İşte ben tipyedi olarak konfora düşkünmüşüm, tipdört acayip derecede çapkınmış vs.

O kadar detaylı anlatıyor ki mesela benim bir sorusuna nasıl cevaplar verebileceğimi tahmin edebiliyor. Büyük oranda da doğru çıkıyor.

Şu tipler şunlarla iyi anlaşır şunlara karşı zıttır vs. genellemeler de var. Tabi ben bu hikayelere inanmasam da tipyedi olmaktan gurur duyuyorum.

6:48 ÖS

 
Blogger tipbir dedi ki...

azey nasıl laf öle kapasite felan.. acaip bir şeyden bahsetmiyoruz.. yeni bişeyde bulmadık.. tipyedinin söylediği gibi karakter testi:) her teste prim vermem ama bu hoşuma gitti. eğlenceli geliyor.. tipyedi yi genel hatlarıyla tanıyorum.. gerçi onu zaten tanıyordum ama bu testle altını bi daha çizdim..

testin temelinde şu bakış açısı var. insanı hayatının her saniyesinde harekete geçiren temel duyguyu tespit ediyor.. her tipin özellikleri hepimizde var ama bunlardan bir tanesi seni tetikleyen bir bakış açısı.. yani o sizsiniz.. test sadece bunu ortaya çıkarıyor o kadar..

10:13 ÖS

 
Blogger zynp dedi ki...

bende istiyorum ozaman ama ben sanmam bir karaktere uysun benimkisi ben gario biseyim :)

test etmek isteyen beri gelsin benim karakterimi..

10:14 ÖÖ

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Bak karakter için TDK ne diyor;

"Bireyin kendi kendisine egemen olmasını, kendi kendisiyle uyum içinde bulunmasını, düşünüş ve hareketlerinde tutarlı, sağlam kalabilmesini sağlayan özellikler bütünü."

Her insanın karakteri kendine hastır, eşsizdir.

Gelişimi esnasında kalıplara sokulan düşünce yapısı kategorilendirilebiliyor herhalde.

Tipbirin göz yanıltmacası da bu düşünme kalıbını yani yetişme şeklini, başka bir deyişle karakterin bir parametresini ortaya çıkarmaktan ibaret..

Yazıların zaten karakterinle ilgili ip uçları veriyor. Ama tipbir de test etsin numara versin düşünce yapını da çözelim..

7:21 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa