Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Pazar, Ağustos 28, 2005

Neden Saçların Beyazladı Arkadaş...

Şöyle bir kafamızı kaldırdığımızda çevremizde yaşlı insanlar göreceksiniz. Onlar bizimle beraber yaşayan tecrübeler.. Bazen onların farkında bili olmuyorken bir yandanda sıkıcı geliyor bazılarımıza..

Ama işin aslı bu yaşlı insnlara göre değişiyor. Bazıları gerçekten çok ton ton olurken bazıları aksi mi aksi oluyor.. Ne kadarda olsa saymalıyız. o zaman hep beraber sayalım :P

Bana genelde masum geliyor yaşlı insanar tek gişelik film gibiler.. Bir kere dinleyeceksin.. Anılarını dinleyeceksin.. Gerçekten keyifli oluyor.. Birde dinlerken ben onların gençken yaşadıkları birikimlerinin yekününde ne gibi bir sonuç çıktığına hayata hangi pencereden baktığını görmek bana ilginç geliyor.. Görebiliyorum yaşadığı endişesini, pişmanlığını.. Onun adına bazen üzülüyorum..

Tatlı bir tebessümle dinliyoruz onları.. İkinci bir sohpet genel hatlarıyla ilkinin benzeri oluyor.. Bu bile kimi zaman hoş geliyor bana.. Birde millete yaka silktiren yaşlılar varki:)) Bunlarda ayrı bir komedi.. olup olmadık herşeye kızabilecek potansiyelde dedler onlar.. Nasıl bir gençlik neticesidir bilmiyorum ama şeffaf bir sevgi ile sevmediğinden belkide. Ama çok geç belkide..

Bazen rastliyorum.. Ruhum genç diyenlere.. saçlar bembeyaz ama gençlerle takılıyor.. Olmamış diyorum kendi kendime.. Uymayan oturmayan bir şeyler var.. Bunun yeri burası değilmiş gibi gözüme batıyor.. Doğrumu bilmiyorum ama.. yinede her şey zamnında güzeldir diye düşünerek bakıyorum onlara..

Duruyorum çevreme bir kez daha bakıyorum.. Canlı olupta yaşlanmayan yok .. Annem babam ve nice sevdiklerim.. yaşlanmaya büyüme diyorlar bazı zamanlarda.. kandırmayalım kendimizi yaşlanıyoruz.. Durduramıyorum zamanı.. Ama inadına ümitle bakasım geliyor.. Karanlık geleceği saçıma düşecek aklarla aydınlatacam.. geriye baktığımda gençlere birer el feneri bırakmış olabilsem keşke diyorum sessizce..

umarım tatli ton ton hatta hala geyik bir yaşlı olurum.. söylenecek son söze en güzel örnek ağaçlar gibi yaşayıp ayakta ölmek.. delikanlı yaşlılara selamlar, yaşlanmış gençlere sitemler olsun..