Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Pazar, Eylül 18, 2005

Çizik Bir Keyif


Film sektoru uzun zamanlar once basladi.. ilk once kisa metrajli filmler sonra uzun.. teknolojinin gelişimi ve insanların bu konuda kendini aşmasıyla çeşitlilik ve kalitede buyuk bir hızla arttı..

Hatta soyle bir geriye baktiğimizda 80 li yıllara sinemanın ne derece kaliteli olduğunu hiç anlayamayanımız bile görebilir.. Hemde çıplak gözle. Neyse biz insanlar olarak bu sektörü tabiki geliştirdik çeşitlendirdik.. Mesela bu sektörün çocuklara bakan bir yönu olmaliydi..

Bu açıdan çizgi film denen bir dönem başladı.. Bu zamanlarda çizilen çizgilere ekran önünde hayat verildi.. Hatta ve hatta bu kahramanlara karakterler yuklendi ve günümüze kadar ulaştı isimleri.. bende her küçük çocuk gibi cok severdim.. Hatta videoya bir sürü cizgi filmi cekip onu istediğim zaman seyrettiğim bile olmustur..

Tabiki bu sektör bu kadar gelişti ve tıp dunyasının faydasına bile yardım edecek bir şekil bile aldı.. Röntgen filmi gibi ..Bu digerleri kadar eğlenceli olmasa faydali bir sey.. Neyse biraz sacmaladiktan sonra biz cizgi filmler geri dönelim.. hadi 3 diyince hep beraber donelim.. 1, 2, 4, 5, 6, 7, 3... tamaaaaam:)

çizgi filmler aslında cocukları eğlendirmek için mi var.. Veya sadece cocuklar için mi? Kim yetkili ise soylesin kardesim.. bak ben oyle cizgi filmler biliyorum ki inanin bir cocugun anlayamayacagi kadar ince esprilerle dolu.. kesinlikle cok keyifli.. bunların yaninda uzay savaşli cizgi filmlerin yaygınlaşmasi ve cocuklarında kendilerini bir kahramana link vermeleri sonucu yaşanılan treji komedi hallerde kimi sucu tabiki araştırıyorum..

Eskiden bu kadar cok vahsetin oldugu cizgi filmler yoktu.. en vahsisi he-man di.. bide belki voltrandi.. ama bugun bi bakıyorsun cocuklar pikacu olup 3. kattan atıyorlar kendini.. gerci pikacu bir cizgi film değil sadece kalıcı bir hastalık cocuklar üzerinde.. diyeceğim o ki vahsilesti cocuklar.. bakıyorum iki üç cocuğun oldu bir gruba cocuklar kendilerine teleffuzu zor isimler takıp durdukları yerden garip sesler cıkartarak savaşıyorlar.. lider karakterlide kimin oldugunu kimin yaralandığını tesbit ediyor:) işin komik kısmı itiraz yok.. yani olduysen oldun abi..

birde boyle bir sektör olurda bu sektörü ucuzlatmak için cinliler buna el atmasın.. mümkün mü? tabiki hayır.. ama bunların cizgi filmlerinde bir kompleksin ifadesini gozlemliyorum ben.. hatta iyi hatırlıyorum bir futbol takımında oynayan bir cocugun maceralarını anlatan bir tanesi vardiki.. komikti vesselam.. uzun boylu iri gozlu tipler:))) bide kostumu 3 adımlık saha sanki yarı maraton kulvarı:)

ama cizgi film diyince hepimizin aklına gelen ve vazgeçilmezler arasında olan donald duck, tom and jerry, tweety, simpsonlar, ve daha niceleri.. benim hala takip ettiklerim var:) keyifli hemde cok bence cizgi film seyretmek hayal gucunu çalıştırmak ve knedini dinlendirmekle cok alakalı.. Kaldıki hayalleri olmayanın hiç bir şeyi yoktur.. değil mi ismet? aman abisi hadi cizgi film seyredip hayal kuralım:)

4 Yorumlar:

Anonymous Adsız dedi ki...

Yazınız çok hoş, eğlenceli. Lakin bir noktada problem var ki, Türkçe karakterler yazıda kimi zaman kullanılmış kimi zaman kullanılmamış.Hatta aynı kelime içine girmiş "savaşli" olmuş. Yazının biz misafirler tarafından , 8 değil de 10 puan alması için lütfen buna dikkat ediniz. Sevgiler, selamlar efendim.

12:34 ÖÖ

 
Blogger zynp dedi ki...

adresi kaybettim bulamıyorum :(

2:55 ÖS

 
Anonymous Adsız dedi ki...

Georgia die bi cizgi film vardi bir de charlotte. Ne severdim anlatamam. Bir de isitme engelliler haber bülteninin hemen ardindan pazarlari yayinlanan, ucan kaz ve nils...
berhudar ol tipbir! nostalji yaptim.
ama isin psiko-sosyal etkilerine girmeyecegim. benim agzimda guzel bir tat var,cizgi film deyince. gunumuz icin de bi si diyemem. simdilik cocugum neyin yok, rahatim:)

10:31 ÖÖ

 
Blogger tipbir dedi ki...

evet cizgi filmler hostur.. safliktir, cocukluktur, masumiyettir, zarttir zurttur:)) ucan kaz ve nilsi bende hatirliyorum.. yani sevindirik bi durum.. cizgi film seyretmeyerek cizik cizik dolasiyoz artik.. iyi mi?

10:43 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa