Üç silahşörden hayata dair leziz, hafif gözlemeler.

Pazartesi, Eylül 05, 2005

Zengin olmanın ondört altın kuralı

Varyemez amca'yı hatırlar mısınız?

Maceradan maceraya koşan çok zengin ördek.
Kocaman içi parayla dolu bir havuzda yüzerdi.
Gerçi onu seyrettiğim devirlerde altın, para, gözlerde dönen dolar işaretleri benim için pek birşey ifade etmezdi. Çok iyi hatırladığım uğurlu bir doları vardı. İlk kazandığı dolar. Buna çok değer verir, iyi saklardı.

Sünger bob'daki Mr. crabs'ı gördüğümde yine varyemez amcayı hatırlamıştım.

Bu tür kahramanların belirgin özelliği hat safhadaki cimrilikleri. O kadar ki Mr. crabs bir bölümde bir centi kurtarmak için yüzlerce dolarlık masraf yapmıştı. Para aşkı insanı bu tür komik durumlara düşürse de ince hesapların bazen kişisel finansal dengeleriniz üzerindeki kelebek etkisini ihmal etmemek gerek.

Örneğin gereksiz harcamalar ve yanlış yatırımlar bir yana düzenli ödemelerinizi biraz optimize etseniz büyük hayallerinize ulaşmanız pekte zor olmaz. Ama unutmamalı, bunu sistematik yapmazsanız ve kendi içinde bir fon oluşturmazsanız tasarrufunuz harcanmak üzere sadece bir cebinizden diğerine girmiş olur.

Büyük firmaların fiyat rekabetinde de bu kelebek etkisi, sürekli iyileştirme çalışmalarıyla kendini gösteriyor. 1 dolarlık tasarruf bir milyon ürünle çarpıldığında bir milyon dolarlık tasarruf elde ediliyor.

Bence bu firmaların çalışmalarını özel hayata geçirmek çok keyifli sonuçlar doğurabilir.
Kendi hayatınızı ve düzenli harcamalarınızı kredi kartı ekstrenizden kontrol edin.
Birleştirebileceklerinizi, pek gerekli olmayanları ve elenebilecekleri belirleyin.
Bunu yaptığınızda bir yılla çarpın.
"Hadi canım, bu kadar olmaz" diyebileceğiniz tasarrufu elde ettiğinizi hayretle göreceksiniz.
Tasarruf ettiğiniz parayı, bu harcamanızı yapıyormuş gibi banka hesabınıza aktarmayı unutmayın.

Örneğin, gereksiz harcamaların başında gelen sigarayı bırakıp, buna harcadığı parayı biriktirerek adına okul yaptıran insanlar bile var bu ülkede.

9 Yorumlar:

Blogger tipbir dedi ki...

esas zengin parası çok olan değil istekleri az olandır:) dediğin iyi bir yöntem ama senin gibi harcamalarını kontrol edemyenler için peki ben ne olcam.. her şeyim optimize edilmiş ve tüm hayatım max. verimde planlanmışken? hadi söyle ben nasıl zengin olacam...

9:04 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

sendeee çal çırp:))

9:46 ÖÖ

 
Blogger zynp dedi ki...

ben yapmam bunların hicbirini, hem yapıp mezaramı goturecegim ...

12:47 ÖS

 
Blogger zynp dedi ki...

ha sen simdi bunlar tasarruf sedece diyeceksin e orasıda ayrı mesele tabi

12:49 ÖS

 
Blogger tipbir dedi ki...

benim kisi ne zengin olma isteği nede tasarruf kaygısı.. bu benim yapım.. ben sıradan şeyleri planlamak formulaze etmeyi kendim için kurallar koymaktan keyif alıyorum.. ama zannetmeyin ki bu problem olacak seviyede..:)) harcadığımda da iyi harcarım.. ya neyse var işte kendi içinde bir düzen:P

9:13 ÖS

 
Blogger tipyedi dedi ki...

Bende büyük hedeflere küçük hesaplarla ulaşılabileceğini göstermeye çalışıyorum.

Yani ne bileyim sonunda mezara götürmezsin ama robot gibi dans eden citroen c4 alacağına audi a3 alırsın mesela. 2.0 gti sport ve kırmızı. Bu fondan yararlanarak yaparsın.

11:14 ÖÖ

 
Blogger Unknown dedi ki...

bence hiç bu tarz şeylere kafa yormaya değmez arkadaşlar..ben yıllardır zengin olmanın yolarını arıyorum ama nafile..tasarrufla olucak iş değil..çünkü insan tasarruf yapması için kendisine yeteninden çok geliri olması lazım..ama bizim gelirimiz bizim zaten tasarruf yapmamıza uygun bir gelir değil..çünkü zaten yetmiyor..uzun lafın kısası züürt geldik züürt gidicez:))

6:50 ÖÖ

 
Blogger Afyon Web Tasarım dedi ki...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

3:18 ÖS

 
Blogger Afyon Web Tasarım dedi ki...

https://afyonwebtasarimi.net/web-site-tasarim/

3:19 ÖS

 

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa